خبرگزاری کار ایران

انتشارات چکه چند کتاب در حوزه کودک ونوجوان منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۷۰۲

کتاب‌های تازه انتشارات چکه عبارتنداز: " ماجراهای هانک زیپزر "، " قصه‌های خوشحال "، " اتاق تجربه رمان "، " آزمایش‌های خوردنی " و " اتوبوس قرمز ".

مدیر روابط عمومی انتشارات چکه از انتشار چندین کتاب جدید در حوزه‌های کودک و نوجوان خبر داد.

محبوبه آبرین در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ گفت تازه‌ترین کتاب‌های نشر چکه عبارتنداز:

ماجراهای هانک زیپزر

مجموعه قصه‌های هانک زیپزر داستان پسری خلاق و باهوش است که به خاطر تنبلی‌اش همیشه به دردسر می‌افتد. او در مدرسه و در کنار دوستانش هر بار دچار ماجرایی تازه و جالب می‌شود. در هر قسمت از این کتاب‌ها، هانک با ماجرایی جالب و عجیب دست و پنجه نرم می‌کند و باید بتواند از پس چالشهای پیش روی خود بربیاید. مثلا در جلد از درس آشپزی نمره تک گرفتم، هانک می‌خواهد کارنامه‌اش را بگیرد، و او سخت از این موضوع وحشت دارد، وقتی کارنامه‌اش را می‌گیرد، بد‌ترین کابوس شبانه‌اش حقیقت می‌یابد؛ سه نمره تک! او تردید ندارد که پدر و مادرش از دیدن این کارنامه به شدت عصبانی خواهند شد، و هانک به این فکر می‌کند که راهی برای ناپدید کردن نمره‌ها پیدا کند، اما برای اجرای نقشه‌اش با دردسرهای عجیبی روبرو می‌شود.

ماجراهای هانک زیپزر توانسته است در دنیا توجه بسیاری از نوجوانان را جلب کند، و به خاطر استقبال خوانندگان از این مجموعه، سریال آن نیز در حال ساخت است.

انتشارات چکه تا کنون ۶ جلد از این مجموعه را با ترجمه فرمهر منجزی با عنوان‌های «آبشار نیاگارا فرو می‌ریزد» ٰ، «از درس آشپزی نمرهٔ تک گرفتم»، «روز ایگوآنا»، «شبی که از گردش علمی جا ماندم» ٰ، «وای چه غذای تندی» وزیپتی زینگر منتشر کرده است.

مجموعه «ماجراهای هانک زیپزر» به قیمت ۸۰۰۰۰ ریال روانه بازار شده است.

قصه‌های خوشحال

نویسنده این مجموعه تری جونزو مترجم آن امیر مهدی حقیقت است، این مجموعه سه جلدی شامل قصه‌هایی کوتاه از افسانه‌ها و قصه‌های عامیانه به همراه قصه‌هایی تازه برای گروه سنی کودک و نوجوان است. نویسنده این مجموعه سعی داشته با انتخاب داستانهایی کوتاه و فانتزی مخاطب خود را به فضای کتاب نزدیک کند. در هر جلد از این کتاب‌ها حدود ۱۲ الی ۱۵ داستان کوتاه نوشته شده که هر کدام فضای متفاوتی دارد. جذابیت این داستان‌ها در نوع نگاه نویسنده به دنیای نوجوانان و هم چنین تسلط و شناخت درست او از افسانه‌های قدیمی است. تری جونز که نویسنده‌ای بسیار شناخته شده در ادبیات کودک و نوجوان است در این کتاب‌ها هم توانسته به هدف جلب نظر مخاطب نائل شود.

بخشی از داستان دماغ گنده‌ها از جلد دماغ گنده‌ها:

«وسط یک اقیانوس جزیره‌ای بود که دماغ همهٔ مردمی که توی آن زندگی می‌کردند، خیلی خیلی گنده بود. یک روز رییس جزیره سوار قایق شد و رفت به جایی که عاقل‌ترین مرد دنیا زندگی می‌کرد.

عاقل‌ترین مرد دنیا پرسید: مشکلت چیه؟

رییس قبیله گفت: ‌ای عاقل‌ترین مرد دنیا، راستش را بخواهی، مردم جزیره من افسرده و غمگین‌اند چون دماغ‌هایشان گنده است. اولا که ما نمی‌توانیم لباس بپوشیم، چون دماغ‌هایمان این قدر بزرگ است که کله‌هایمان از توی یقه بلوز رد نمی‌شود. دوما نمی‌توانیم راحت چایی بخوریم، چون دماغمان فرو می‌رود توی چایی. از همه بد‌تر اصلا نمی‌توانیم هم دیگر را دوست داشته باشیم، چون که با این دماغ‌های به این گندگی، خیلی بدترکیب و زشتیم، حالا می‌شود کمکمان کنی و دماغ‌های ما را کوچک کنی؟»

اتاق تجربه رمان

نشر چکه چهار رمان از مجموعه شش رمان تولید شده در کارگاه داستان نویسی فریدون عموزاده خلیلی را منتشر کرد.

این چهار رمان با عنوان «توفان، پسر دامون» نوشته مریم فیاضی، «باشو، پری کوچک» نوشته بنفشه چاپاری، «راز کلبه چوبی» نوتشه بدری مشهدی و «صبح دوشنبه، کنار فانوس دریایی» نوشته سپیده صریحی منتشر شده است.

عموزاده خلیلی کارگاه اتاق تجربه را در تابستان ۹۰ و با حضور ۱۲ هنرجو برپا کرد که به گفته وی رویکردش در اجرای آن کمک در تقویت ذوق رمان نویسی‌ در هنرجویانش بوده است. وی در این کارگاه‌ها تلاش کرده است تا کلیشه‌ها و دگم‌هایی که در ذهن هنرجویانش در رابطه با رمان نویسی هست را بشکند و بیاموزد هر آنچه را در نگاه اولی می‌بینند نمی‌تواند به رمان تبدیل شود.

عموزاده خلیل در موخره‌ای که به مناسبت انتشار این چهار رمان در آن‌ها درج کرده است درباره نویسندگان این رمان‌ها نوشته است: «وسوسه؛ فراموشی، رهایی؛ این سه کای بود که باید می‌شد تا کار رمان تجربه کودک و نوجوان به اتمام برسد و من همین کار را کردم. فقط همین سه کار را. پیش از هر چیز باید وسوه‌شان می‌کردم، یا بهتر بگویم: وسوسه نوشتن را به جانسان می‌انداختم… و انداختم. در چنین مواقعی باید خودت بایستی کنار، فقط کمی دور‌تر؛ تا وسوسه کار خودش را بکند. می‌دانم. برای بعضی از ما سخت است این کار ایستادن و فقط تماشا کردم. دلواپس کژ و مژ رفتنشان هستیم… این واهمه بی‌نام و نشان را باید ریخت دور و کاهش داد… حاصلش همین شد: قصه‌هایی که قصه‌های خودشان است، شبیه خودشان، مدل خودشان و من در این ماین فقط تماشاگر بودم.

آزمایش‌های خوردنی

کتاب «آزمایش‌های خوردنی» نوشته دوید کین و ترجمه شهلا انتظاریان منتشر شد.

این کتاب شامل یک سری مباحثعلمی و آزمایش‌های ساده برای کودکان و نوجوانان است که می‌توان آن‌ها را در محیط آشپزخانه انجام داد و حاصل و نتیجه آزمایش را بخورند. شما با داشتن یک این کتاب می‌توانید تا تمام عصر یک روز خود را پر کندو مطمئن باشیدآزمایشهای این کتاب می‌تواند یک معجزه کوچک خوشمزه بسازد. از آن روزبه بعد شما وارد یک دسته عجیب و غریب دیگر از ادم‌ها می‌شوید، که معتقدند بعضی کتاب‌ها را فقط نباید خواند، باید خورد!

اتوبوس قرمز

وی در پایان به انتشار البوم موسیقی «اتوبوس قرمز» ویژه کودکان با هنرمندی گروه موسیقی «بمرانی» دراین انتشارات اشاره کرد و گفت: سبک‌های به کار رفته دراین البوم بلوز و کانتری است که تاکنون در حوزه موسیقی کودک کشورمان تجربه نشده و این می‌تواند حتی برای فعالان موسیقی نیز مورد توجه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز