خبرگزاری کار ایران

گزیده شعرهای عرفی شیرازی و عبدالرحمن مشفقی بخارایی منتشر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۲۹

نشر هرمس گزیده‌ای از اشعار عرفی شیرازی و عبدالرحمن مشفقی بخارایی؛ دو شاعر قرن هفتم و دهم هجری در سبک هندی را به انتخاب سیدعلی موسوی گرمارودی منتشر کرد.

گزینه شعرهای عرفی شیرازی باعنوان " به گزینه شعر عرفی شیرازی " با گزینش سیدعلی موسوی گرمارودی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این کتاب که نشر هرمس آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است؛ ابتدا شرحی از زندگی این شاعر عهد صفویه آمده و ماجرای سفر او به هندوستان بیان شده است.
گرمارودی در مقدمه‌ای که بر شعر عرفی نوشته؛ به این موضوع اشاره کرده که در شعر عرفی شیرازی رد پای سبک عراقی درکنار سبک هندی دیده می‌شود اما شهرت او بیشتر برای سبک هندی و اشعاری است که او در مکتب وقوع سروده است.
در ادامه؛ گزیده‌ای از چکامه‌ها؛ غزل‌ها؛ مثنوی‌ها و برخی رباعیات عرفی گردآوری شده است.
" به گزینه شعر عرفی شیرازی " به قیمت ۱۰ هزار تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

به گزینه شعرهای عبدالرحمن مشفقی بخارایی
به گزینه شعرهای عبدالرحمن مشفقی بخارایی منتشر شد. کار انتخاب اشعار و شرح لغات این دفتر را سیدعلی موسوی گرمارودی انجام داده و نشر هرمس آن را منتشر کرده است.
عبدالرحمن مشفقی بخارایی؛ شاعر و طنزپرداز قرن دهم هجری است. او نیز در زمره‌ی شاعرانی است که به هند سفر کرد و شعر او نیز تحت تاثیر سبک هندی است.
عبدالرحمن مشفقی بخارایی در قالب‌های مختلف ازجمله قصیده؛ قطعه؛ ترجیع‌بند و ترکیب‌بند؛ مخمس؛ رباعی؛ غزل؛ مثنوی و مطایبه شعر می‌سروده است.
به گزینه شعرهای عبدالرحمن مشفقی بخارایی به قمیت ۱۲ هزار تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.
ازجمله اشعار اوست:
چون رنگ مه ز مخمل خور انتقال یافت
چاک دهان زنگ ز شکل هلال یافت
برداشت چون دبیر فلک گزلک شهاب
در امتحان خامه رقم حرف دال یافت

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز