خبرگزاری کار ایران

در موسسهٔ فرهنگی - هنری خورشید راگا؛

دورهٔ آموزشی - پژوهشی اندیشهٔ ایرانشهری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۶۷

این دوره با همکاری مرکز آموزشی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر(واحد ۴۶) از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود.

دورهٔ آموزشی - پژوهشی اندیشهٔ ایرانشهری(نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران) در موسسهٔ فرهنگی - هنری خورشید راگا برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، این دوره با همکاری مرکز آموزشی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر(واحد ۴۶) از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود.
«نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران» عنوان فرعی این دوره است که از محتوای آن حکایت دارد و توسط شروین وکیلی برگزار خواهد شد.
دوره‌های آموزشی اندیشهٔ ایرانشهری در قالب گام‌هایی یک ماهه(چهار نشست) و پیاپی برگزار خواهند شد. نگاه سیستمی که روش‌شناسیِ حاکم بر همهٔ آثار و پژوهش‌های استاد مدرس این دوره است، به مخاطب این امکان را می‌دهد تا تمامی رخدادهای حوزهٔ تمدنی ایران زمین را در بستری منسجم درک کند و با پرهیز از سیاست‌زدگی رایج در تاریخ‌نگاری‌ عامیانه، به لایه‌های ژرف‌تری همچون بافت جمعیتی، زبانی، فرهنگی و معناییِ تاریخ معاصر ایران زمین دست یابد.
این دوره به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر شود.
نخستین گام از دوره‌های آموزشی اندیشهٔ ایرانشهری(نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران)، با عنوان «روش‌شناسی سیستمی و تاریخ ایران معاصر»، شامل چهار نشست با نام‌های «نمونهٔ ملکم خان: نقدی بر پیش‌داشتهای نادرست»، «نمونهٔ نیمایوشیج: نقدی بر چارچوبهای سیاسیِ فهم تاریخی»، «نمونهٔ جمالزاده: زبان، گفتمان و روایت تاریخی» و «نمونهٔ محمدعلی فروغی: پیشنهاد راهبردی برای بازخوانی تاریخ معاصر ایران زمین» خواهد بود.
نخستین نشستِ این دوره در تاریخ یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، ساعت ۶ تا ۸ پس از نیمروز، در مرکز آموزشی علمی - کاربردی فرهنگ و هنر(واحد ۴۶)، واقع در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، کوچهٔ معینی، پلاک ۲، طبقه ۲، کلاس شماره ۲۰۲، تلفن: ۶۶۵۹۶۱۸۸ برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با شماره: ۲۳۲۰۷۶۵-۰۹۳۷ و۸۸۲۶۰۵۵۵-۰۲۱ تماس بگیرند.

پوستر آگاهی رسانی این دوره برای کسب اطلاعات بیشتر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز