خبرگزاری کار ایران

انتشار کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام " شهید مطهری به بوسنیایی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۷۸

کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» تألیف شهید استاد مرتضی مطهری به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو به زبان بوسنیایی چاپ و منتشر شد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» تألیف شهید مرتضی مطهری به زبان بوسنیایی چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موضوع این کتاب درباره تعلیم و تربیت در اسلام است و در آن، هدف از تعلیم و تربیت که همان انسانسازی است، به تفصیل بحثشده است. این کتاب می کوشد تا مخاطب را با اصول تعلیم و تربیت اسلام آشنا کرده و او را نسبت به قوانین و مقررات تعلیم و تربیتى اسلام آگاه سازد. از جمله نکات مهم کتاب، این است که در آن ابعاد تربیتی و اخلاقی انسان مورد توجه قرار می گیرد و با بررسی دوره‏هاى مختلف عمر، و با تکیه بر آموزه های قرآنی و روایی، اصول تربیتی و تعلیمی مورد نیاز انسان ارائه می شود.

این کتاب با ترجمه سداد دیزدارویچ، استاد دانشگاه توزلا و ویراستاری خانم مرسیها هوگیج در ۳۴۶ صفحه وارد بازار محصولات فرهنگی بوسنی گردید و مورد استقبال گسترده جمع کثیری از اساتید، پژوهشگران و علاقمندان به مباحثآموزشی و تربیتی در منطقه بالکان قرار گرفت.

مراسم رونمایی از این کتاب با حضور مترجم و ویراستار اثر، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب که از سوم لغایت هشتم اردیبهشت ماه سالجاری در سارایوو برگزار می شود، انجام شود.

× انتشار یکصد و دوازدهمین شماره فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» در سوریه

یکصد و دوازدهمین شماره از فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق چاپ و منتشر شد.

در این شماره مطالب ذیل مشاهده می‌شود: - سخن آغازین با عنوان: «عام الاقتصاد و الثقافه بعزیمه وطنیه و اداره جهادیه» از: انور حبیبی سرپرست رایزنی فرهنگی. - مقاله «مسیره یتیم تغیر مجری التاریخ» از: آقای تامر مصطفی. - مقاله «مفهوم الحریه فی فکر الامام الخمینی(ره)» از هیات تحریریه مجله. - مقاله «مفهوم الاستقلال السیاسی فی فکر الامام الخمینی(ره)» از خانم یسری میر سلیم. - مقاله «نظره الامام الخمینی(ره) لدور المراه و الرجل» از آقای میسر سهیل. - مقاله «حافظ الشیرازی: الشعروالفلسفه و الحیاه» از دکتر حسن حمید. - مقاله «الاخلاق فی الفکر الاسلامی» از آقای عید الدرویش. - مقاله «عید النوروز عند الشعوب» از هیات نحریریه مجله. - مقاله «تاملات فی العلم و الدین» از مهندس محمد یاسرعمرانی. - مقاله «ابوالعلاء المعری» آقای حسن السماحی. - مقاله «نساء الکیان الصهیونی بین السیاسه و الدین» از خانم باسمه احمد.

× برگزاری بزرگداشت ایرانشناس قزاق در دانشگاه فارابی قزاقستان

مراسم بزرگداشت هفتاد و پنج سالگی پروفسور «کمیسبایف» شاعر و ایرانشناس قزاق با حضور اساتید زبان فارسی، ایرانشناسان و مسئولین دانشگاه‌های مختلف قزاقستان و رایزنی فرهنگی سفارت مصر ۱۴فروردین برگزار شد.

در این مراسم ابتدا معاون رئیس دانشگاه فارابی طی سخنانی از پرفسور کمیسبایف تجلیل کرد. پس از آن " دربیسلی "، مفتی اعظم سابق مسلمانان قزاقستان که مسئولیت رئیس دانشکده شرقشناسی آکادمی علوم قزاقستان را عهده دار است به خدمات علمی و کتاب‌های منتشره «کمیسبایف» اشاره و لوح تقدیری از سوی دانشکده شرقشناسی به وی اهدا کرد.

" اصغر صابری " رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان در زمینه جایگاه رفیع علم، عالم، معلم و متعلم در اسلام و در شعر فارسی، مخصوصا در شاهنامه و اندیشه‌های فردوسی، بزرگدشت هفتاد و پنج سالگی و تجلیل از خدمات علمی پرفسور کمیسبایف را از سوی دانشگاه فارابی اقدامی ارزشمند معرفی و تأکید کرد: وی استاد و پژهشگری گرانقدر و شاعر توانایی است که خدمات بزرگی برای جایگاه علمی، زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی انجام داده و با پژوهش‌های گسترده خود در مورد شاهنامه فروسی نقش بسزایی در معرفی و ترویج زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه‌های قزاقستان داشته است.

وی در پایان هدایایی از سوی رایزنی فرهنگی ایران و بنیاد سعدی به پرفسور کمیسبایف اهدا کرد.

در ادامه مراسم تعدادی از مسئولین و شخصیت‌های علمی دانشگاه‌ها قزاقستان طی سخنانی از پرفسور کمیسبایف تقدیر به عمل آوردند و هدایای ارزشمندی را به وی اهدا نمودند.

کمیسبایف علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های قزاقستان مخصوصا در دانشگاه ملی فارابی یکی از ایرانشناسان بزرگی است که علاوه بر آموزش و تربیت دانشجویان با تحقیق و پژوهش در مورد شاهنامه و فردوسی خدمات زیادی در معرفی فرهنگ و تمدن ایران و زبان و ادبیات فارسی در قزاقستان انجام داده است، وی در دی ماه سال گذشته با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان با شرکت در همایش " پیوند تاریخی و تمدنی ایران و قزاقستان " علاوه بر بازدید از مراکز علمی و فرهنگی کشورمان با شخصیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز ملاقات کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز