خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوهای ناشران ۱۱ کشور با کانون در حاشیه نمایشگاه بلونیا

کد خبر : ۱۵۷۶۶۱

در نمایشگاه بلونیا؛ مذاکراتی با ۱۱ ناشر از چین، آمریکا، کلمبیا، ترکیه، پاکستان، فرانسه، انگلیس، امارات، ژاپن، ایتالیا و کره برای خرید و فروش حق نشر آثار کانون و برخی از این کشورها صورت گرفت.

ناشران ۱۱ کشور جهان در حاشیه‌ی پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا ایتالیا برای خرید حق انتشار کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایندگان کانون به مذاکره پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کانون، در این نمایشگاه طی روزهای ۴ تا ۷ فروردین ۱۳۹۳ مذاکره‌های فشرده و مثبتی از سوی نماینده کانون با ناشرانی از ۱۱ کشور جهان شامل چین، آمریکا، کلمبیا، ترکیه، پاکستان، فرانسه، انگلیس، امارات، ژاپن، ایتالیا و کره برای خرید و فروش حق نشر آثار کانون و برخی از این کشورها صورت گرفت.

در این میان کتاب‌های بسیاری از ناشران فرانسه و انگلیس در این نمایشگاه نیز توسط نماینده کانون مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از آن‌ها جهت چاپ در کانون انتخاب شد.

بر همین اساس از میان کتاب‌های کانون که بسیار مورد توجه ناشران خارجی قرار گرفت می‌توان از کتاب‌هایی هم‌چون «قرمزی»، «ماهی سیاه کوچولو»، «تو نوک طلا نیستی»، «قدم یازدهم»، «ماه بود و روباه»، «مجموعه‌ کتاب‌های شاهنامه»، کتاب‌های دوزبانه و «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» نام برد.

همچنین مذاکراتی برای فروش حق نشر کتاب‌های کانون با هدف تولید کتاب‌های الکترونیک با ناشرانی از کشورهای کره جنوبی و امارات انجام شد.

به گفته‌ی سعیده ارگانی کارشناس مسوول بخش کتاب امور بین‌الملل کانون، پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا امسال در ایام عید نوروز در حالی برگزار شد که کانون همچون سال‌های گذشته با در اختیار داشتن غرفه‌ای، بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب از جمله ۴۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده خود در طول سال ۹۲ را در معرض دید ناشران و بازدیدکنندگان شرکت‌کننده در این نمایشگاه قرار داد.

نمایشگاه کتاب امسال با بیش از ۳۰هزار بازدید کننده طی روزهای ۴ تا ۷ فروردین ۹۳ در شهر بلونیا کشور ایتالیا و با حضور ۱۲۰۰ ناشر - که ۹۰ درصد آن را ناشران ۷۴ کشور جهان تشکیل می‌دادند - برگزار شد.

برزیل میهمان ویژه نمایشگاه امسال نیز با بیش از ۵۵ تصویرگر برجسته خود حضوری چشمگیر داشت و در مراسم گشایش نمایشگاه، وزیر فرهنگ این کشور گزارشی از روند نشر این کشور ارایه داد.

در طول ایام این نمایشگاه برندگان چندین جایزه مطرح جهانی در زمینه ادبیات کودکان اعلام شد که از آن جمله می‌توان به اعلام برنده جایزه هانس کریستین اندرسن اشاره کرد. این جایزه که توسط موسسه IBBY اهدا می‌شود در سال ۲۰۱۴ به «راجر ملو» تصویرگر برزیلی و «ناهوکو یوهاشی» نویسنده ژاپنی تعلق گرفت.

جایزه بزرگترین ناشر کودک که برای دومین سال متوالی به ناشران برگزیده هریک از پنج منطقه جهان شامل اروپا، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه، مرکز و جنوب آمریکا و شمال آمریکا توسط نمایشگاه کتاب بلونیا و انجمن ناشران ایتالیا اهدا می‌شود امسال در آسیا به «انتشارات Grimm Press» از کشور تایوان اختصاص یافت.

جایزه سال ۲۰۱۴ آسترید لینگرن نیز به «باربرو لینگرن»، نویسنده سوئدی تعلق گرفت. کاندیدای کانون برای این مسابقه در بخش نویسندگی «احمدرضا احمدی» و در بخش تصویرگری «علیرضا گلدوزیان» بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز