خبرگزاری کار ایران

نقد «اعترافات رمان‌نویس جوان» در فرهنگسرای فناوری اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۴

چهارمین نشست نقد کتاب فرهنگسرای فناوری اطلاعات، به نقد: «اعترافات رمان‌نویس جوان»، اختصاص دارد که با حضور: «مرتضا کربلایی‌لو» «عباس پژمان»، «یوسف انصاری»، و مترجم کتاب: «رضا علیزاده» برگزار خواهد شد.

ایلنا؛: «اعترافات رمان‌نویس جوان» نوشته‌ی: «اومبرتو اکو» که با ترجمه رضا علیزاده از سوی نشر روزنه منتشر شده است، سه‌شنبه هفته جاری در برنامه‌ای در فرهنگسرای فناوری اطلاعات، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزاری ایلنا؛ ‌ چهارمین نشست نقد کتاب فرهنگسرای فناوری اطلاعات، به نقد: «اعترافات رمان‌نویس جوان»، اختصاص دارد که سه‌شنبه هفته جاری با همکاری نشر روزنه و با حضور: «مرتضا کربلایی‌لو» «عباس پژمان»، «یوسف انصاری»، و مترجم کتاب: «رضا علیزاده» برگزار خواهد شد.

این کتاب مجموعه چهار درس‌گفتار است که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا ایراد شده است. اکو با طنز مخصوص به خود می‌گوید از این جهت عنوان «رمان‌نویس جوان» را بر خود نهاده که اولین رمانش، یعنی «نام گل‌سرخ» را در سال ۱۹۸۰ و در پنجاه‌وچند سالگی منتشر کرده؛ پس به این ترتیب خودش را رمان‌نویسی جوان و البته با آینده‌ای پیش‌ رو به‌شمار می‌آورد، رمان‌نویسی که تا کنون شش رمان نوشته و احتمالا طی پنجاه سال آینده رمان‌های زیاد دیگری منتشر خواهد کرد.

اکو در این کتاب از منظر یک نظریه‌پرداز ادبی۷ به تفاوت‌‌های «نویسندگی خلاق» با «نویسندگی آکادمیک» می‌پردازد و تجربیات خود را در زمینۀ رمان‌نویسی با خوانندگان در میان می‌گذارد.

نشست نقد و بررسی کتاب: «اعترافات رمان‌نویس جوان» سه‌شنبه ۱۵بهمن ساعت ۱۶:۳۰ در فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر جنوبی و جمهوری برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‍‍مندان آزاد است..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز