خبرگزاری کار ایران

بهرامی در گفتگو با ایلنا:

رتبه برتر کشور در تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۶۰

تمام شهرستان های استان کرمانشاه دارای انجمن خیرین کتابخانه ساز شده اند و در این زمینه در کشور دارای مقام اول هستیم.

ایلنا: کار‌شناس امور مشارکت‌ها و شهرداریهای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، با اشاره به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان ثلاثباباجانی در ابتدای آبانماه سالجاری، گفت: شهرستان ثلاثباباجانی آخرین شهرستان استان بود که در ابتدای آبانماه انجمن خیرین کتابخانه ساز آن تشکیل شد و بدین ترتیب تمام شهرستان‌های استان هم اکنون دارای انجمن خیرین کتابخانه ساز شده‌اند.

یزدان بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، با اشاره به آغاز تشکیل انجمن‌ها از انتهای سال ۹۰ تا کنون، افزود: تا پایان سال ۹۱، انجمن خیرین کتابخانه ساز ۶ شهرستان راه اندازی شده بود که تا ابتدای آبانماه سالجاری با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده کار راه اندازی تمامی انجمن‌ها به اتمام رسید است.

وی هدف از تشکیل انجمن‌های خیرین را جذب و هدایت کمک‌های مردمی و بخش خصوصی به توسعه و ترویج زیر بنایی و منابع کتابخانه‌های عمومی خواند و گفت: انجمن‌های خیرین کتابخانه ساز می‌توانند کمک‌های درخور و شایسته‌ای به فرهنگ عمومی و همچنین موضوع کتاب و کتابخوانی استان بکنند و ما را در جهت خدمات رسانی بهتر به عموم مردم یاری دهند.

بهرامی نیا حیطه کمک‌های خیرین را بسیار وسیع دانست و افزود: اعضاء انجمن‌ها و خیرین استان می‌توانند از تقبل هزینه ثبت نام یک عضو و یا اهداء یک جلد کتاب به کتابخانه تا ساخت، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها به کتابخانه‌های عمومی کمک کنند و ما دست آن‌ها را در این زمینه می‌فشاریم.

کار‌شناس مشارکت‌ها و شهرداری‌ها اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، انجمن خیرین کتابخانه ساز و سازوکار اجرایی آن را راهی بسیار خوب و موثر برای توسعه و ترویج فرهنگ عمومی در استان دانست و اظهار کرد: منابع مادی و غیر مادی جذب شده در قالب انجمن‌های خیرین با نظارت و هماهنگی خود اعضاء انجمن خیرین در‌‌ همان شهرستان هزینه می‌شوند و این موضوع ظرفیتی بسیار بزرگ و عالی برای توسعه فرهنگی هر شهرستان است.

بهرامی نیا در پایان برگزاری گردهمایی هیات مدیره و اعضاء انجمن‌های خیرین تمام استان را از برنامه‌های پیش رو اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اعلام کرد.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به تشکیل انجمن‌های خیرین کتابخانه ساز در تمام کشور جهت جذب کمک‌های مادی و معنوی بخش خصوصی و مردم در جهت ارتقاء سطح خدمات و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توسعه، تجهیز و ساخت کتابخانه‌های عمومی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز