خبرگزاری کار ایران

" پسامدرنیست­‌ها " در نشر بوتیمار

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۷۰

این کتاب ضمن معرفی نویسندگان مذکور به عنوان نویسندگان شناخته شده­‌ی پسامدرن، در ادامه نمونه­‌هایی از داستان­‌های پسامدرن این نویسندگان را در پی دارد.

ایلنا؛ نشر بوتیمار اخیرا کتابی منتشر کرده است تحت عنوان «پسامدرنیست­‌ها» که به معرفی و ارائه­‌ی برخی از نویسندگان و داستان­‌های پسامدرن اختصاص یافته.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ادامه­‌ی عنوان این کتاب آمده است: «شناخت­‌نامه و داستان­‌هایی از: جان بارت، باتلمه، تامس پینچن، دان دلیلو، رابرت کوور، جان هاکز، رانلند سوکه­‌نیک، ویلیام گس، ریچارد براتیگان، ریموند فدرمن و خولیو کورتاسار». به عبارت دیگر این کتاب ضمن معرفی نویسندگان مذکور به عنوان نویسندگان شناخته شده­‌ی پسامدرن، در ادامه نمونه­‌هایی از داستان­‌های پسامدرن این نویسندگان را در پی دارد.

این کتاب توسط علی معصومی ترجمه شده و در ۲۹۵ صفحه با ۱۰۰۰ نسخه در نوبت اول به بازار آمده است.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: «هم ادبیات مدرنیستی و هم ادبیات پسامدرنیستی نشان­‌دهنده­‌ی گسست پیوند با واقع­‌گرایی سده­‌ی نوزدهمی­‌اند و هر دوی آن­ها در شخصیت­‌پردازی به کاوش در ذهن می­‌پردازند و از واقعیت بیرونی به سوی بررسی حالت­های درونی آگاهی گرایش دارند… ادبیات مدرنیستی چندپارگی و ذهن­‌گرایی افراطی را بحران هستی­‌گرایی یا تضاد و برخورد درونی فرویدی می­‌داند…ولی پسامدرنیست­‌ها غالبا نشان می­‌دهند که این آشوب چاره­‌پذیر است؛ هنرمند ناتوان است و تنها راه ممکن ایستادگی در برابر " ویرانی " ادامه دادن به بازی در میانه­ی آشوب است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز