خبرگزاری کار ایران

بیانیه طالبان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۲۳

طالبان طی بیانیه‌ای از نامزد پیروز حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری خواست تا به توافق خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پایبند بماند.

به گزارش ایلنا، طالبان طی بیانیه‌ای از «جو بایدن»، نامزد پیروز حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری خواست تا به توافق خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پایبند بماند.

متن این بیانیه بدین شرح است: 

«انتخابات و تبدیلی مقامات آمریکا موضوع داخلی آن کشور است.

پیمان دوحه میان طالبان و آمریکا، تضمین خوبی برای پایان یافتن جنگ و آینده خوب هر دو کشور است.

طالبان از طرف خود به رئیس‌جمهور جدید آمریکا و دولت آینده آن کشور یادآور می‌شود که تعمیل پیمان دوحه، راه خوب و موثر برای حل معقول منازعه هر دو کشور است.

خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان، عدم مداخله در کشور ما و همچنان عدم استفاده از خاک افغانستان بر ضد آمریکا به نفع هر دو ملت و کشور است.

ما به توافق‌نامه متعهد هستیم و آن را اساس خوب برای حل معضل افغانستان می‌دانیم و این را ترجیح می‌دهیم که مشکل داخلی نیز از راه گفت‌وگو و مذاکرات حل شود. 

طالبان در آینده به همراه آمریکا با همه کشورها خواهان روابط مثبت است.

رئیس‌جمهور و دولت آینده آمریکا باید به آن حلقات، اشخاص و جهت‌های جنگ‌طلب متوجه باشد که خواهان دوام جنگ هستند، آمریکا را هنوز هم در جنگ دخیل نگه می‌دارند، فایده شخصی‌شان را در جریان جنگ می‌بینند و برای بقای قدرت خود تلاش می‌کنند. 

طالبان افغانستان

۲۴/۳/۱۴۴۲هـ ق

۲۰/۸/۱۳۹۹هـ ش ۲۰۲۰/۱۱/۱۰م».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز