خبرگزاری کار ایران

میشل عون:

باید حکم دادگاه بین‌المللی درباره پرونده ترور رفیق حریری را بپذیریم

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۷۸۶

رئیس‌جمهوری لبنان خواستار پذیرش حکم صادر شده از سوی دادگاه بین‌المللی درباره پرونده ترور رئیس‌جمهوری پیشین این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان خواستار پذیرش حکمی شد که درباره پرونده ترور «رفیق حریری»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور از سوی دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان صادر خواهد شد.

عون گفت: جنایت ترور حریری بر زندگی مردم لبنان و مسیر رویدادهای کشور تاثیر بسیاری گذاشت و ما باید حکم دادگاه بین‌المللی را بپذیریم هر چند که عدالت با تاخیر عادلانه نیست.

وی در ادامه افزود: «وظیفه من در جنگ ۲۰۰۶ حمایت از حزب الله لبنان بود زیرا من لبنانی هستم. ما در برخی امور داخلی گاه اختلاف نظر داریم، اما هنگامی‌که اسرائیل به خاک لبنان حمله کرد و دست به کشتار مردم کشور بزند، هر شهروند لبنانی باید علیه متجاوز به پا خیزد.

عون تاکید کرد که طرح وی جدایی دین از سیاست و انتقال از وضعیت فعلی به کشوری مدنی است و امیدوار است که فشار مردم به باعث تصویب قوانین اصلاحی بیشتری شود.

وی گفت که من حرفی از توافق صلح با اسرائیل نزده‌ام چرا که مشکلات فراوانی از جمله اشغال اراضی لبنان و مرزهای زمینی و دریایی مورد اختلاف وجود دارد. همچنین مسئله فلسطین و موضوع آوارگان فلسطینی در لبنان نیز مزید بر علت است.

رئیس‌جمهوری لبنان تاکید کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام باید با توافق نمایندگان برای کوتاه شدن دوره پارلمان صورت گیرد و نمی‌­توان زمانی را برای این موضوع مشخص کرد. این تصمیمی است که در حوزه وظایف او نبوده و پارلمان باید در این باره تصمیم‌گیری کند چرا که نهاد قانونگذاری در کشور است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز