خبرگزاری کار ایران

ائتلاف بین المللی:

خروج نیروهای اسپانیایی از عراق ارتباطی به بمباران پایگاه بسمایه ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۹۱۳

سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی با اعلام خروج نیروهای اسپانیایی از پایگاه بسمایه در جنوب بغداد تاکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی با بمباران روز گذشته در این پایگاه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مایلز کاگینز»، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد که نیروهای اسپانیایی پایگاه نظامی بسمایه را ترک کردند و این موضوع هیچ ارتباطی به بمباران روز گذشته در این پایگاه ندارد. 

کاگینز امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف پایگاه بسمایه را پس از آموزش ۵۰ هزار نیروی منتسب به ارتش عراق و پنج میلیون دلار سرمایه‌گذاری در میادین آموزشی و ساخت و ساز ترک می‌کند.

وی در ادامه افزود: «ما از اسپانیا به خاطر ایفای نقش در هدایت برنامه آموزشی با پرتغال، انگلیس و آمریکا تقدیر می‌کنیم. اسپانیا از طریق حضور مستشاوران در بغداد، پشتیبانی بالگردها و کارکنان ناتو در ائتلاف باقی خواهد ماند.»

یک منبع  عراقی گفت: «این عقب‌نشینی بر اساس بمباران روز گذشته در پایگاه بسمایه نبود، بلکه برنامه از پیش تعیین شده بود و نیروهای اسپانیایی با ماموریت‌های آموزشی و مستشاری در عراق باقی خواهند ماند.»

رسانه امنیتی عراق روز گذشته از اصابت چهار موشک کاتیوشا به اردوگاه بسمایه محل حضور نیروهای اسپانیایی در عراق خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز