خبرگزاری کار ایران

عدم تصویب پیش‌نویس لایحه عذرخواهی فرانسه در پارلمان تونس

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۰۰۰

پارلمان تونس پیش‌نویس لایحه‌ای را درباره درخواست از کشور فرانسه برای عذرخواهی از مردم تونس به سبب جنایت در دوره استعمار مستقیم و پس از آن رد کرد.

به گزارش الینا به نقل از القدس العربی، پارلمان تونس در جلسه ۱۶ ساعته پیش نویس لایحه‌ای را درباره درخواست از کشور فرانسه برای عذرخواهی از مردم تونس به سبب جنایت در دوره استعمار و پس از آن رد کرد.

۷۷ نماینده به این لایحه رای موافق، ۴۶ نفر رای ممتنع و پنج نفر رای مخالف دادند. 

تصویب این لایحه به رای اکثریت معادل ۱۰۹ رای بر اساس ماده ۱۴۱ قانون داخلی پارلمان نیاز دارد. 

فراکسیون ائتلاف الکرامه که صاحب ۱۹ کرسی در پارلمان تونس است، پیش‌نویس این لایحه را ارائه داده است.

نمایندگان این فراکسیون و برخی نمایندگان جنبش النهضه، جریان دموکرات، جنبش مردمی، قلب تونس و احزاب مستقل به لایحه مذکور رای دادند. 

دو فراکسیون «قانون اساسی آزاد» و «زنده باد تونس» به این پیش‌نویس رای ممتنع دادند. 

«سیف الدین مخلوف»، رئیس فراکسیون ائتلاف الکرامه هنگام ارائه این پیش‌نویس تاکید کرد که هدف از این لایحه موضع‌گیری نمایندگان در قبال درخواست از کشور فرانسه برای عذرخواهی رسمی و علنی از مردم تونس نسبت به جنایت‌های دوره اشغال کشور و پس از آن از جمله کشتار، ترور، غصب سرزمینی، تبعید، مهاجرت اجباری، غارت ثروت‌های طبیعی و حمایت آشکار از استبداد و دیکتاتوری است. 

بر اساس این طرح، دولت فرانسه باید خسارت همه آسیب‌دیدگان از جرایم مذکور را مطابق با قوانین بین‌المللی که به مشارکت در همدردی و رفع آلام ناشی از اشغالگری تصریح می‌کند، جبران کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز