خبرگزاری کار ایران

دیوید فریدمن:

با الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری موافقت خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۲۱۷

سفیر آمریکا در قدس تاکید کرد که دولت این کشور با الحاق ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری به رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که دولت این کشور با الحاق ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری به رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن موافقت خواهد کرد.

دیوید فریدمن در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل الیوم» اظهار داشت که دولت آمریکا در نظر دارد با الحاق ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری به اراضی اشغالی موافقت کند. وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی بیشتر از فلسطینیان نسبت به این اراضی حق دارد!

فریدمن همچنین گفت که اگر رژیم صهیونیستی حاکمیت خود بر شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری را اعلام کند، دولت آمریکا نیز آن را به رسمیت خواهد شناخت و پس از آن این رژیم باید به مدت چهار سال در رابطه با تشکیل کشور فلسطین ـ البته کشوری که عملا جایی برای تشکیل آن باقی نمی‌ماند ـ با تشکیلات خودگردان وارد مذاکره شود.

وی در رابطه با شروط تشکیل کشور فلسطین نیز تاکید کرد که قبل از هر چیز نوار غزه باید کاملا خلع سلاح شود و اصلاحاتی سیاسی در مورد آن انجام گیرد و اگر تمام شروط محقق شود اما این یک شرط انجام نشود، دولت آمریکا هرگز چنین کشوری را به رسمیت نخواهد شناخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز