خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی:

هرگونه اقدام یک‌جانبه اسرائیل ماهیت معامله قرن را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۲۵

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت که هرگونه تصمیم «یک‌جانبه» رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه غربی، طرح واشنگتن موسوم به «معامله قرن» را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی امروز -‌یکشنبه- گفت که هرگونه تصمیم «یک‌جانبه» رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه غربی، طرح واشنگتن موسوم به «معامله قرن» را به خطر می‌اندازد. این در تضاد با مواضع پیشین این مقام آمریکایی قرار دارد. 

دقایقی پس از اعلان طرح «معامله قرن» از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، فریدمن در جمع خبرنگاران گفته بود که «اسرائیل اصلا نیازی ندارد برای الحاق دره اردن و دیگر بخش‌های فلسطین صبر کند».

او در اظهاراتی متفاوت امروز گفت: «طرح رئیس‌جمهوری ترامپ برای صلح برآمده از بیش از سه سال مذاکرات نزدیک میان او و نخست‌وزیر نتانیاهو و کارکنان‌شان است».

وی افزود: «همان‌گونه که پیشتر گفتیم، اعمال قانون در زمینه اراضی مورد نظر در معامله قرن باید در فرآیندی قرار بگیرد که کمیته مشترک اسرائیل و آمریکا باید آن را پی بگیرد. هرگونه اقدام عجولانه و یک‌جانبه در زمینه تکمیل این فرآیند ماهیت طرح صلح را به خطر می‌اندازد و آمریکا از آن پشتیبانی نخواهد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز