خبرگزاری کار ایران

صائب عریقات: الحاق اراضی در کرانه باختری امکان توافق صلح را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۶۹۵

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی به الحاق اراضی فلسطین اشغالی قطعا امکان دست‌یابی به هر نوع توافق صلح را از بین می‌برد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وفا، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تاکید کرد که اقدام اسرائیل به الحاق اراضی فلسطین امکان دست‌یابی به هر نوع توافق صلح را از بین می‌برد. 
عریقات گفت که نامه‌های رسمی از «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به بسیاری از کشورهای جهان منتقل کرده است و از آن‌ها خواسته شده که به اسرائیل اجازه اجرای طرح آپارتایدی خود را ندهد و کنفرانس بین‌المللی صلح بر اساس قوانین جهانی با هدف پایان دادن به اشغال و تحقق استقلال کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی برگزار شود و همه مسائل به طور کامل و قاطع  به ویژه در پرونده اسرا و پناهجویان حل شود.
وی درباره مواضع کشورهای عربی مجددا بر پای‌بندی کشورهای عربی به ابتکار صلح عربی تاکید کرد و گفت: «صحبت از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی هر یک از کشورهای عربی صرف اوهامی بیش نیست و تیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال تغییر مراجع صلح و لغو قانون بین‌المللی است. اما آنان نمی‌دانند که چنین کاری غیرممکن است و استقلال تصمیم‌گیری ملی و حفظ طرح ملی فلسطین  و پای‌بندی به قانون بین‌المللی نقطه محوری برای برقرار صلح است.»
 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز