خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق عنوان کرد:

آمریکا به دنبال صلح با داعش/ تکرار سناریوی طالبان

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۳۸۷

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا توافق با گروهک تروریستی داعش در آینده امضا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «کاطع الرکابی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز -دوشنبه- گفت که آمریکا با گروهک تروریستی داعش نیز توافق صلح امضا خواهد کرد. 

الرکابی گفت: «این حقیقت مورد اذعان همه این است که طالبان و داعش دست‌پرورده آمریکا هستند که برای تحقق برنامه‌های متعدد آنان چه در افغانستان و خاور‌میانه از جمله عراق ایجاد شدند.». 

وی در ادامه افزود: «یک تفاوت آشکار بین داعش و طالبان وجود دارد از این جهت که طالبان به افغانستان محدود است به همین دلیل فرماندهی آمریکا برای اخراج نیروهای خود و انتقال آنان به کشورهای دیگر بر اساس برنامه‌های جدید اقدام به توافق صلح با این گروه کرد و چه بسا توافق صلح دیگری با داعش از سوی آمریکا تکرار شود. اما این بر اساس دوره فعلی مد نظر نیست زیرا آمریکا همچنان وجود این گروه تروریستی را تهدیدی برای کشورها و تحقق برنامه‌های خود می‌بیند به همین دلیل احتمال دارد این توافق در آینده رخ دهد.»  

اخیرا آمریکا و گروه طالبان توافق صلحی را برای خروج نیروهای این کشور ظرف مدت ۱۴ ماه امضا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز