خبرگزاری کار ایران

هشدار فرستاده دبیرکل سازمان ملل نسبت به الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۶۹۷

فرستاده دبیرکل سازمان ملل در روند صلح، نسبت به خطر اقدام دولت اسرائیل در الحاق رسمی اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین به اسرائیل هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، «نیکلای ملادنوف»، فرستاده دبیرکل سازمان ملل در روند صلح، نسبت به خطر اقدام دولت اسرائیل در الحاق رسمی اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین به اسرائیل هشدار داد.

وی در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد که این اقدام یک تهدید روزافزون و واقعی علیه روند صلح و راهکار تشکیل دو کشور است.

وی گفت: «هر اقدام این چنینی نقض خطیر قوانین بین‌المللی خواهد بود و ضربه‌ای ویرانگر را به راهکار تشکیل دو کشوری وارد می‌کند و راه را در مقبال بازگشت به میز مذاکرات می‌بندد و تلاش‌ها برای پیشبرد صلح منطقه‌ای را تهدید می‌کند.»

ملادنوف در ادامه گفت: «دو حزب سیاسی تاثیرگذار در اسرائیل توافق تشکیل دولت ائتلافی را امضا کردند. دو طرف بر سر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از ابتدای ماه ژوئیه آتی به اسرائیل توافق کرده‌اند. از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده است که تمامی توافق‌های دوجانبه را در صورتی که اسرائیل اقدام به همچنین کاری کند، لغو خواهد کرد.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز