خبرگزاری کار ایران

بنی گانتز:

شاهد بزرگ‌ترین بحران سیاسی و بهداشتی در اسرائیل هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۶۶۸

رئیس ائتلاف آبی-سفید اعلام کرد که در نیمه نخست دولت ائتلافی سمت وزیر جنگ را به عهده خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی- سفید و رئیس کنست اسرائیل شامگاه گذشته -‌سه‌شنبه- اعلام کرد که در ۱۸ ماه نخست آغاز به کار دولت ائتلافی سمت وزیر جنگ را به عهده خواهد داشت و پس از آن «نفتالی بنت»، رئیس حزب «راست جدید» و متحد اخیر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این سمت منصوب خواهد شد.

گانتز تاکید کرد که پس از گذشت این دوره نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده و به تلاش برای تحقق منافع همه صهیونیست‌ها متعهد خواهم بود.

وی با بیان اینکه انتقادهای مطرح علیه خود را به دلیل انجام چنین معامله‌ای می‌پذیرد اعتراف کرد که او دولت دیگری را ترجیح می¬داد اما در سایه اپیدمی کرونا اولویت را منافع عمومی بخشیده است.

گانتز گفت: «کرونا بزرگ‌ترین بحران بهداشتی و اجتماعی و اقتصادی در اسرائیل است حال آنکه بدترین بحران سیاسی را نیز تجربه می‌کنیم. حمایت از دموکراسی و مبارزه با ویروس کرونا را با تشکیل دولت ائتلافی با نخست‌وزیر انتخاب کردم.»

گانتز و نتانیاهو دوشنبه توافق تشکیل دولت وحدت اضطراری را پس از ۱۶ ماه بحران سیاسی امضا کردند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز