خبرگزاری کار ایران

درخواست معاون رئیس اقلیم کردستان عراق برای تسریع در روند تشکیل دولت

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۴۹۲

معاون رئیس اقلیم کردستان عراق با اعلام آمادگی اقلیم برای حل مشکلات عراق از نخست‌وزیر مکلف خواست که هر چه سریع‌تر دولت جدید را تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «قباد طالبانی»، معاون رئیس اقلیم کردستان عراق امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌­ای ضمن اعلام آمادگی اقلیم برای حل مشکلات این کشور از نخست‌وزیر مکلف خواست هر چه سریع‌تر دولت جدید را تشکیل دهد.

در این بیانیه آمده است: «طالبانی با دیوید کوپلی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک تلفنی گفت‌و‌گو و از توانایی‌­های مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف عراق برای تشکیل دولت جدید تقدیر کرده است.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرده است که الکاظمی بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن دولت جدید را تشکیل دهد و با بحران‌­های عراق مقابله کند.

بارزانی در این گفت‌و‌گو بر آمادگی اقلیم کردستان برای همکاری با دولت مرکزی عراق به منظور حل مشکلات و بحران‌­های اقتصادی و امنیتی و بهداشتی این کشور تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: «کردستان و سایر استان‌­ها از اپیدمی کرونا دور نیستند و بیشتر کشورهایی که بر نفت تکیه کرده‌­اند از نظر اقتصادی خسارت فراوانی دیده‌­اند.»

معاون رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه بر لزوم تسریع در روند تشکیل دولت جدید و تلاش برای مقابله با چالش‌­های اقتصادی و بهداشتی موجود با همکاری اقلیم تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، کوپلی با تقدیر از بارزانی اظهار امیدواری کرده است که به زودی به عراق و اقلیم کردستان سفر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز