خبرگزاری کار ایران

افزایش نگرانی‌ها از تاثیر «کرونا» بر اقتصاد آلمان

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۹۵۴

با افزایش روزافزون شمار مبتلایان به ویروس «کرونا» در آلمان، نگرانی‌ها از تاثیر این اپیدمی بر اقتصاد یکی از تجارت‌محورترین اقتصادهای جهان بالا گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش روزافزون شمار مبتلایان به ویروس «کرونا» در آلمان، نگرانی‌ها از تاثیر این اپیدمی بر اقتصاد یکی از تجارت‌محورترین اقتصادهای جهان بالا گرفته است. 

انستیتو رابرت کُخ آلمان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور را ۸۴۷ نفر گزارش داده است که نسبت به روز گذشته افزایشی ۴۷ نفری را شاهد بوده است. این در حالی است که شمار مبتلایان به این ویروس در تاریخ ۲۹ فوریه تنها ۶۶ مورد بود. 

گرچه هنوز موردی از مرگ‌ومیر در این کشور گزارش تشده است، اما رسانه‌های محلی آلمان گزارش داده‌اند که یکی از بیماران که اخیرا عمل پیوند عضو را از سر گذرانده بود، در وضعیتی بحرانی قرار دارد. 

به‌رغم افزایش نگرانی‌ها درباره آسیب‌پذیری چرخه تامین کالا در سطح جهانی، «اولا کالنیوس»، رئیس هیئت مدیره شرکت مرسدس بنز نسبت به بازگشت به اقتصاد ناسیونالیستی هشدار داد. 

وی گفت: «این رویدادها نشان‌دهنده شکنندگی چرخه تامین در سطح جهانی هستند. با این حال، اگر این شبکه را از جهان دریغ کنیم، وضعیت بسیار بدتر خواهد شد. باید در عین حراست از موفقیت‌های این چرخه، نقاط آسیب‌پذیر آن را شناسایی کرده و رفع کنیم.»

او افزود که پس از تعطیلات سال نو چینی، این شرکت کم‌کم داشت تولید خود را افزایش می‌داد، اما شیوع این ویروس بر آمار تاثیر گذاشته است. وی افزود: «هنوز نمی‌توانیم درباره تاثیر نهایی گمانه‌زنی کنیم، اما شکی نیست که تولید و فروش از این قضیه تاثیر خواهند گرفت.»

از سوی دیگر، شرکت لوفت‌هانزا نیز روز جمعه اعلام کرد که بیش از نیمی از پروازهای خود را در نتیجه کاهش تقاضا لغو خواهد کرد. در حالی که دولت آلمان تاکنون در برابر اقدام‌های انگیزشی مستقیم در رابطه با تاثیرهای اقتصادی این اپیدمی سکوت اختیار کرده و اعلام کرده که منابع لازم برای مقابله با پیامدهای این بحران را داراست، به نظر می‌رسد که اقدام‌های بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز