خبرگزاری کار ایران

مخالفت پارلمان کویت با «معامله قرن» و دعوت به اتخاذ موضع عربی - اسلامی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۰۵

پارلمان کویت به شدت با طرح صلح آمریکا مخالفت کرده و آن را محکوم کرد و خواستار اتخاذ موضع مخالف عربی و اسلامی در طرد آن شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، پارلمان کویت با انتشار بیانیه‌ای که «مرزوق الغانم»، رئیس آن در جلسه امروز- چهارشنبه- قرائت کرد، معامله قرن را به شدت محکوم کرد. 

پارلمان کویت با تأکید بر  حمایت از ثبات و حضور مردم فلسطین در این سرزمین مبارک و مخالفت با این معامله زیانبخش که حقوق مردم فلسطین را نادیده گرفته است، خواستار اتخاذ یک موضوع عربی، اسلامی و بین‌المللی مخالف شد.

در بیانیه پارلمان کویت بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های مردمی و ملی عربی و اسلامی در حمایت از یاری مردم فلسطین و آشنا کردن ملت‌های آزاده جهان با جنایت‌های پی در پی و روز افزون اسرائیل تأکید شده است. 

پارلمان کویت از موضع ارزشی رهبری سیاسی کویت و در صدر آن «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور در قبال مسأله فلسطین و نیز موضع همه دولت‌ها و پارلمان‌ها در مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن تقدیر کرده و از جامعه جهانی خواسته است که موضعی عادلانه‌تر و منصفانه‌تر برای حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین اتخاذ کند. 

رئیس پارلمان کویت پس از قرائت این بیانیه تأکید کرد که موضع روشن اعضای پارلمان در قبال این موضوع، شنبه آینده در نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عربی در امان پایتخت اردن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز