خبرگزاری کار ایران

هاآرتص:

نتانیاهو طرح قرار گرفتن شهرهای عرب‌نشین در کشور آینده فلسطین را به آمریکا ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۷۸

روزنامه هاآرتص گزارش داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح قرار گرفتن شهرهای عرب‌نشین در کشور آینده فلسطین را به آمریکا ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز آو اسرائیل، این پیشنهاد بحث‌برانگیز در طرح موسوم به «معامله قرن» که به موجب آن شماری از شهرهای عرب‌نشین به دولت آینده فلسطین داده می‌شود از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مطرح شده بود. 

روزنامه هاآرتص گزارش داد که این مسأله در نخستین سفر «جرد کوشنر»، مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا به اسرائیل، از سوی نتانیاهو مطرح شده بود. در این گزارش همچنین آمده است که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در این زمینه با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. 

بر اساس این گزارش، نتانیاهو این ایده را به عنوان غرامتی به فلسطینان در ازای الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین به سرزمین‌های اشغالی تحت معامله قرن مطرح کرده بود.

روز یکشنبه مقام‌های ارشد دفتر نتانیاهو در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل حضور شهروندان عرب در منطقه مثلثی را رد کردند و این‌گونه القا کردند که این ایده از جانب آمریکا مطرح شده و نه اسرائیل.

منطقه مثلثی به جنوب شرقی حیفا، در نزدیکی شهر جنین در کرانه غربی رود اردن اطلاق می‌شود که ۱۴ شهر و روستا را در بر می‌گیرد و بیش از ۲۶۰ هزار عرب در آن زندگی می‌کنند. ساکنان این شهرها، به ادعای رژیم صهیونیستی، از این‌که روزی زیر نظر دولت آینده فلسطین قرار بگیرند اظهار نارضایتی کرده‌اند.

در معامله قرن آمده است که «این احتمال مطرح شده که در صورت توافق طرفین، مرزهای رژیم صهیونیستی به‌نحوی صورتبندی شود که منطقه مثلث بخشی از دولت فلسطین اطلاق شود».

در طرح رئیس‌جمهوری آمریکا آمده که بنا نیست مکان این شهرها عوض شود، بلکه وضعیت قانونی‌شان زیر نظر دولت آینده فلسطین قرار می‌گیرد. مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل معتقدند که این طرح واقع‌گرایانه نبوده، چراکه نیازمند توافق طرف‌های درگیر است.

این مقام‌ها که در گزارش کانال ۱۲ اشاره‌ای به نام‌شان نشده است، عنوان کردند که انتقال شهروندی موضوعی مهم برای رئیس‌جمهوری آمریکا نیست و تنها به این دلیل این موضوع در طرح گنجانده شده که به زعم وی این موضوع در اسرائیل هواداران بسیاری دارد

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز