خبرگزاری کار ایران

قطعنامه‌ سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر در میانمار

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۱۵۶

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را در محکومیت نقض حقوق مسلمانان روهینگیا و دیگر اقلیت‌ها تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را در محکوم کردن نقض حقوق بشر مسلمانان روهینگیا و دیگر اقلیت‌ها تصویب کرد. این قطعنامه بازداشت، شکنجه، تجاوز و کشته شدن این اقلیت‌ها را از موارد نقض حقوق بشر معرفی کرد. 

۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته -‌جمعه- با ۱۳۴ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف  و ۲۸ رای ممتنع این قطعنامه را تصویب کرد. سازمان ملل همچنین از دولت میانمار خواست تا اقدام‌هایی عاجل برای مبارزه با تحریک نفرت علیه مردم روهینگیا و دیگر اقلیت‌های راخین و کاچین صورت دهد. 

این در حالی است که قطعنامه‌های سازمان ملل ابعاد ارجایی چندانی نداشته و بیشتر نمایانگر دیدگاه جهان درباره موضوعی مشخص است. 

نماینده میانمار در سازمان ملل این قطعنامه را «نمونه‌ای دیگر از استانداردهای دوگانه و بهره‌گیری سلیقه‌ای و گزینشی از معیارهای حقوق بشر» خواند که هدف از آن «اعمال فشار سیاسی بر دولت میانمار است.» 

وی گفت که این قطعنامه تلاشی برای حل وضعیت پیچیده در ایالت‌هایی چون راخین نمی‌کند و تلاش‌های دولت را برای حل‌وفصل این وضعیت به رسمیت نمی‌شناسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز