خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

ورود ارتش سوریه به منبج «بد نیست»!

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۴۸۸

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره ورود نیروهای ارتش سوریه به منبج اظهارنظر کرده و گفته است که ورود این نیروها، تا زمانی‌که شبه‌نظامیان کُرد از منطقه پاکسازی شوند، بد نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، شامگاه سه‌شنبه طی اظهاراتی از گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود «دونالد ترامپ» خبر داد و اعلام کرد که به ترامپ گفته است ترکیه «هرگز» در شمال‌شرق سوریه آتش‌بس اعلام نخواهد کرد و قصد مذاکره با شبه‌نظامیان کُـرد را ندارد.

اردوغان، که در مسیر بازگشت از سفر خود از باکو با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد که حملات در شمال سوریه تا زمانی که اهداف مورد نظر آنکارا تامین نشود، ادامه خواهد داشت.

اردوغان گفت: «گفتند آتش‌بس اعلام کن. ما هرگز آتش‌بس اعلام نخواهیم کرد. بر ما فشار می‌آورند تا عملیات را متوقف کنیم. تحریم وضع می‌کنند. هدف ما روشن است. ما نگران هیچ تحریمی نیستیم.»

آمریکا، روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه ترکیه وضع کرد تا جلوی گسترش عملیات آن کشور در شمال‌شرق سوریه را بگیرد. ترامپ گفته است «ما خواستار آتش‌بس هستیم» و اگر ترکیه از آن پیروی نکند، «گزینه‌های بسیاری» برای برخورد با آن وجود دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین خبر داد که در جریان مکالمه تلفنی با ترامپ در روز یکشنبه، خواستار اعزام یک هیئت آمریکایی به آنکارا برای بحث در مورد خواسته‌ها و تلاش برای دستیابی به یک توافق شده‌ است.

اردوغان همچنین به ورود ارتش سوریه به شهرهای کُردنشین در شمال این کشور واکنش نشان داد و گفت: «حکومت (سوریه) وارد منبج شده‌است. برای من این موضوع خیلی هم منفی نیست. چرا؟ چون در نهایت این کشور آنهاست. آنچه برای من مهم است این موضوع است که گروه تروریستی باقی نماند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز