خبرگزاری کار ایران

واشنگتن: آنکارا از خطوط قرمز در سوریه عبور نکرده است/ اشاره ترامپ به میانجیگری میان تُرک‌ها و کُردها

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۳۶۳

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که میانجیگری آمریکایی میان آنکارا و کُردها یکی از سه گزینه فراروی ایالات متحده در برابر عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه است، که واشنگتن تأکید دارد تُرک‌ها در این مرحله از حمله، خطوط قرمز را رد نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی، روز گذشته اعلام کرد که ترکیه در عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه هنوز از خط قرمز تعیین شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده عبور نکرده است.

ترامپ چند روز پیش با اشاره به این که آمریکا نظامیان خود را از شمال شرقی سوریه خارج خواهد کرد، به ترکیه هشدار داد که دست به اقدامی خارج از حد نزند وگرنه اقتصاد آن کشور را نابود خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این پرسش که چه اقدامی از سوی ترکیه نقض هشدار آمریکا محسوب می‌شود، گفت: «اقداماتی مانند پاکسازی قومی، آتش کور توپخانه‌ای و حملات هوایی علیه مناطق مسکونی و پرجمعیت نقض چنین هشداری محسوب می‌شود.»

وی که نامش فاش نشده است، افزود: «این همان چیزی است که هم اکنون زیر نظر داریم. هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه ندیده‌ایم، هرچند هنوز زود است.»

او همچنین با اشاره به این که عملیاتی که ترکیه از روز چهارشنبه آغاز کرده هنوز حمله‌ای در مقیاس گسترده نیست، تصریح کرد: «هنوز ما شاهد درگیری در ابعاد وسیع و در عمق خاک سوریه نبوده‌ایم.»

این مقام آمریکایی اضافه کرده است: این یکی از دلایلی است که نشان می دهد ما چرا هشدارهای متعددی به ترکیه داده‌ایم. برای این که بسیار نگران بمباران‌ها گسترده و کور هستیم.

به دنبال اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از مناطقی از شمال شرقی سوریه، شماری از مقام‌های سیاسی آمریکا از جمله جمهوری‌خواهان از این تصمیم دونالد ترامپ انتقاد کردند.

در همین حال دونالد ترامپ روز گذشته در توییتی نوشت: «ما یکی از این سه راه را پیش رو داریم: هزاران نیروی نظامی را اعزام و از لحاظ نظامی پیروز شویم، به شدت ترکیه را تحریم اقتصادی کنیم، یا بین ترکیه و کردها میانجیگری کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز