خبرگزاری کار ایران

دولت مستعفی یمن:

برای حل بحران جنوب فقط با امارات مذاکره می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۶۹

دولت مستعفی یمن امروز- چهارشنبه- با رد مذاکره با جدائی‌طلبان جنوب از تمایل برای مذاکره با دولت امارات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دولت مستعفی یمن امروز-چهارشنبه- مذاکره با جدائی‌طلبان جنوب را نپذیرفت در عین حال اعلام کرد که تمایل دارد با دولت امارات، حامی اصلی نیروهای جدائی‌طلب با هدف حل بحران جنوب یمن مذاکره کند.

«احمد المیسری» وزیر کشور و معاون نخست وزیر دولت مستعفی با انتشار ویدیوئی در صفحه رسمی وزارت کشور در یوتیوپ گفت: «دولت مستعفی با نیروهای به اصلاح شورای انتقالی جنوب بر سر میز مذاکره نمی‌نشیند و نخواهد نشست».

وی در ادامه افزود:‌ «اگر مجبور به مذاکره شویم با برادران اماراتی و با نظارت عربستان سعودی مذاکره خواهیم کرد چرا که امارات طرف اصلی جنگ است و شورای انتقالی فقط بازیچه و ابزار آنها هستند». 

المیسری گفت: «نمی‌خواهیم با بازیچه‌ها مذاکره کنیم بلکه خواهان مذاکره با صاحبان آنها هستیم». 

از ابتدای ماه آگوست جبهه جدیدی در جنگ یمن بین نیروهای دولت مستعفی و جدائی طلبان جنوب در این کشور باز شده و نیروهای شورای انتقالی شهر عدن، پایتخت دولت مستعفی و مناطق اطراف آن را به کنترل خود گرفته‌اند.

دولت مستعفی یمن، امارات را پشت صحنه درگیری‌های مذکور می‌داند و این کشور را به حمایت از جدائی‌طلبان متهم می‌کند، اما در مقابل، امارات این اتهامات را رد کرده و طرف‌های درگیر را به التزام به مشارکت در گفت‌وگوی پیشنهادی عربستان در جده فرا خوانده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز