خبرگزاری کار ایران

حضور الجبیر در رأس هیأت سعودی برای شرکت در مراسم امضای بیانیه قانون اساسی سودان

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۵۰

یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی از حضور ریاض در مراسم جشن امضای قانون اساسی در خارطوم که قرار است امروز-شنبه- برگزار شود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که «عادل بن احمد الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در رأس هیأت این کشور برای شرکت در مراسم امضای توافق قانون اساسی به همراه «احمد بن عبدالعزیز قطان»، ‌معاون سعودی در امور کشورهای آفریقایی و «علی بن حسین جعفر» وارد خارطوم شد.

این منبع تأکید کرد که عربستان امید دارد در توافق خارطوم بین طرف‌های سودانی در نگارش مرحله جدیدی از ثبات سهیم باشد. 

خبرگزاری رسمی سودان نیز اعلام کرد که الجبیر به دنبال مراسم امضای سند مرحله انتقالی، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را با «محمد الحسن ولد لبات»، نماینده اتحادیه آفریقا، «محمود دریر» واسط اتیوپیائی، «شمس الدین کباشی»،‌ رئیس کمیته سیاسی شورای نظامی سودان و «ابراهیم الامین» یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر برگزار خواهد کرد. 

از جمله شخصیت‌های خارجی در این مراسم،‌ «مولود چاوش اوغلو»،‌ وزیر خارجه ترکیه است که روز گذشته- جمعه- وارد خارطوم شد. 

شورای نظامی و نیروهای آزادی و تغییر در تاریخ چهارم آگوست سند بیانیه قانون اساسی را امضا و دو طرف بر سر جدول زمانی مرحله انتقالی توافق کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز