خبرگزاری کار ایران

امضای توافقنامه تشکیل شورای هماهنگی مشترک بین عربستان و بحرین

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۲۷

کشورهای بحرین و عربستان سعودی در گامی جدید در راستای تحکیم روابط دو جانبه، توافقنامه ایجاد شورای هماهنگی بین دو کشور را به منظور هماهنگی مواضع سیاسی،‌ نظامی،‌ اقتصادی، سرمایه‌گذاری، تبلیغاتی و اجتماعی امضا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در مراسم استقبال از «ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی بر عمق روابط تاریخی و تنگاتنگ بین ریاض و منامه که بر ارکان قدرتمندی چون برادری، تفاهم و هماهنگی مشترک مبتنی است، تأکید کرد. 

پادشاه بحرین ضمن تبریک تشکیل شورای هماهنگی مشترک بین کشورش با عربستان سعودی بر اهمیت نقش این شورا در تقویت هماهنگی و همکاری مشترک و تحقق تحکیم روابط دو جانبه در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ‌نظامی،‌ فناوری، سرمایه‌گذاری و امنیتی و همچنین پیگیری مراحل کاری در تمام پروژه‌های مشترک تأکید کرد.

حمد بن عیسی آل خلیفه این هماهنگی را در چارچوب روابط تاریخی محکم و متمایز توصیف و از حمایت همیشگی عربستان و «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه این کشور از دولت و ملت بحرین تشکر و قدردانی کرد. 

پادشاه بحرین همچنین از نقش راهبری عربستان در تقویت همکاری مشترک کشورهای خلیج‌فارس و تمایل ریاض برای دفاع از منافع عربی و اسلامی و تثبیت پایه‌های صلح و امنیت و ثبات در منطقه تجلیل کرد. 

وی تأکید کرد که بحرین همیشه در کنار عربستان سعودی به دلیل وحدت هدف و سرنوشت باقی خواهد ماند. 

وزیر خارجه عربستان سعودی به همراه «خالد بن احمد آل خلیفه» روز گذشته در منامه توافقنامه تشکیل شورای هماهنگی مشترک را که شامل کمیته‌های تخصصی بسیاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ‌نظامی،‌ فناوری، سرمایه‌گذاری و امنیتی می‌شود، امضا کردند.

خالد آل خلیفه نیز تأکید کرد که تشکیل این شورا به مثابه نقطه آغاز استراتژیک مهم و جدید در روابط دو جانبه و سکوی محوری برای گسترش هماهنگی و تقویت ابزارهای همکاری دوجانبه در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز