خبرگزاری کار ایران

اعلام مشارکت عربستان در کارگاه اقتصادی برگرفته از معامله قرن

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۲۴۸

عربستان سعودی اعلام کرد که وزیر اقتصاد و برنامه ریزی این کشور در کارگاه اقتصادی «صلح برای شکوفائی» به میزبانی بحرین با مشارکت آمریکا در ماه ژوئن آینده شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ عربستان سعودی از مشارکت «محمد بن مزید التویجری» وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی این کشور در کارگاه اقتصادی «صلح برای شکوفائی» به میزبانی بحرین با شراکت آمریکا در ماه ژوئن آینده خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واُس) صبح امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که این مشارکت در ادامه مواضع ثابت و حمایتگرانه ریاض از ملت برادر فلسطین صورت می‌گیرد تا ثبات و رشد و زندگی سعادتمندانه برای آنان محقق و آرزوها و انتظارات ملت فلسطین را برآورده کند.

امارات متحده عربی شب گذشته از برگزاری این کارگاه اقتصادی استقبال کرده و وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی این کشور بر موضع سیاسی أبوظبی درباره تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

وی تأکید کرد که تلاش‌ها برای رشد و شکوفائی با این موضع تناقضی ندارد بلکه آن را تقویت کرده و به سمت اتخاذ راهکارهای سیاسی منتهی به صلح پایدار و فراگیر بین فلسطین و اسرائیل سوق می‌دهد.

واشنگتن و منامه اعلام کردند که بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا مشهور به معامله قرن ماه آینده اجرا خواهد شد به گونه‌ای که بحرین با شراکت آمریکا در روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه ژوئن میزبان کارگاه اقتصادی برای تشویق به سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی با مشارکت سیاستمداران و بازرگانان خواهد بود. 

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اعلام این خبر تأکید کرد که درباره کارگاه اقتصادی مذکور با دولت فلسطین مشورت و هماهنگی نشده است.

«محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین تأکید کرد که راهکار جنگ فلسطین و اسرائیل فقط سیاسی است که از طریق پایان اشغالگری اسرائیل و احقاق حقوق ملی مردم فلسطین محقق می‌شود. 

وی تأکید کرد که حوزه اقتصاد نتیجه حل سیاسی است، چرا که فلسطین و رهبری آن به دنبال بهبود شرایط زندگی در سایه اشغال نیستند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز