خبرگزاری کار ایران

الحیات گزارش داد:

احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه قطر توسط کشورهای عربی

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۵۰

منابع خبری از احتمال تشدید تحریم‌ها علیه دوحه توسط چهار کشور عربی که با قطر به مشکل دیپلماتیک برخورده‌اند، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «الحیات»، مقام‌های چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین امروز –یک‌شنبه- در ادامه جلسه خود با گردهمایی در منامه پایتخت بحرین، در خصوص افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه قطر گفت‌وگو خواهند کرد. 

انتظار می‌رود وزرای خارجه این چهار کشور عربی در نشست امروز، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه قطر را تصویب کنند.

روزنامه الحیات در مطلب خود افزوده است که وزرای خارجه این چهار کشور اعلام کرده بودند باید تحریم‌هایی را به اجرا درآورند که به تدریج روی اقتصاد قطر تاثیر بگذارد. 

وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، روز گذشته- شنبه- در منامه، پایتخت بحرین گرد هم آمده تا تحولات مربوط به بحران قطر را بررسی کنند. 

 سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر درخصوص این نشست دو روزه تصریح کرده بود که این نشست در چارچوب توافقی برگزار می‌شود که وزرای خارجه این چهار کشور عربی، در جریان دیدارشان در تاریخ پنجم ماه جولای در قاهره به آن دست یافتند. 

وی افزود، این نشست‌ها اهتمام ائتلاف چهارگانه به هماهنگ کردن مواضعشان و تأکید بر درخواست‌هایشان از دولت قطر را نشان می‌دهد. همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست رویکرد قطر در «حمایت از تروریسم و مداخله منفی در امور داخلی چهار کشور عربی» را مورد ارزیابی قرار می‌‌دهند. 

عربستان سعودی همراه با سه کشور امارات، بحرین و مصر از حدود دو ماه پیش روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع و این کشور را متهم کرده‌اند که از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز