خبرگزاری کار ایران

انور قرقاش: امارات در بحبوحه بازنشر نیروها یمن را ترک نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۴۹

وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده به عنوان عضو اصلی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی تأکید کرد که این کشور در بحبوحه عملیات بازنشر نیروهایش یمن را ترک نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت: «فقط برای توضیح این موضوع! امارات و دیگر اعضای ائتلاف یمن را ترک نخواهند کرد». 

قرقاش تأکید کرد: «حضور ما در یمن ادامه خواهد داشت و به صورت دیگر عمل می کنیم. ما بر اساس قانون بین المللی به نیروهای داخلی یمن مشاوره و کمک ارائه می دهیم».

امارات ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد که نیروهایش در مناطق مختلف یمن را در چارچوب «باز نشر» آنها به دلایل تاکتیکی و استراتژیک کاهش می‌دهد.

امارات عضو اصلی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن از ماه مارس ۲۰۱۵ است.

قرقاش مدعی شد که نیروهای جنبش انصارالله باید این اقدام امارات را به عنوان گامی برای اعتمادسازی به منظور ایجاد فرصتی جدیدی برای پایان دادن به جنگ در نظر گیرند.

قرقاش در این مقاله مدعی شد: «ما همان گونه که نیروهایمان را در آغاز با چشم باز به میدان آوردیم اکنون نیز به همان روش آنها را کاهش می‌دهیم».

وی گفت: « پیروزی در این جنگ آسان نبوده و صلح نیز آسان نیست اما تأکید می‌کنم که زمان آن فرا رسیده تا به صورت مضاعف بر عملیات سیاسی تمرکز کنیم».

یمن فقیرترین کشور در شبه جزیره عربستان است که از سال ۲۰۱۴ شاهد جنگ‌های خونین بین نیروهای وابسته به دولت مستعفی با حمایت ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی و جنبش أنصار الله است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز