خبرگزاری کار ایران

فائو گزارش داد: ۳۹ درصد یمنی‌ها از قحطی رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۹۵

نقشه گرسنگی جهان نشان داد که قحطی جان ۳۹ درصد مردم یمن را که تعداد آنها ۳۰ میلیون نفر است، تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از انباء یمنیه، سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با تهیه نقشه‌ای گزارش داد که ۳۹.۹ درصد مردم یمن بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در معرض خطر قحطی قرار داشته‌اند، این در حالی است که این رقم بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ حدود ۳۰.۱ درصد بوده است. 

این نهاد سازمان ملل در گزارش خود درباره وضعیت امنیت غذائی جهان در سال ۲۰۱۹  به این نتیجه رسیده است که ۸۲۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند. 

بر اساس گزارش این نهاد سازمان ملل، تعداد مردم عراق که از گرسنگی رنج می‌برند، از ۲۸ درصد به ۲۹ درصد بین دو دوره رسیده و در سودان نیز این رقم معادل ۲۰.۱ درصد است. 

از این گزارش چنین بر می‌آید که نسبت گرسنگی در اردن از ۶.۶ درصد به ۱۲.۲ درصد، در لبنان از ۳.۴ درصد به ۱۱ درصد در این دوره رسیده است. 

میزان گرسنگی در کویت با کمی افزایش از ۲.۵ درصد به ۲.۸ درصد در دوره مذکور رسیده است، این در حالی است که سلطنت‌نشین عمان موفق شده سطح گرسنگی را در این دوره از ۱۰.۵ درصد به ۶.۸ درصد کاهش دهد. در عربستان نیز میانگین گرسنگی در این دوره از ۷.۹ درصد به ۷.۱ درصد کاهش یافته و در امارات از سطح ۴.۱ درصد به ۲.۶ درصد رسیده است.

در نقشه گرسنگی جهان، الجزایر با بهبود وضعیت از میانگین ۸.۸ درصد به ۳.۹ درصد در این دوره رسیده و در مصر نیز از ۵.۴ درصد به ۴.۵ درصد، در مراکش از ۵.۷ درصد به ۳.۴ درصد و در تونس از ۵.۶ درصد به ۴.۳ درصد رسیده است. 

بر اساس گزارش سازمان ملل،‌ یمن با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می‌کند و ۸۵ درصد ساکنان آن به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند. 

یمن از بیش از پنج سال قبل، صحنه جنگ با دخالت ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز