خبرگزاری کار ایران

مجلس نمایندگان آمریکا طرح مصادره ۱.۶۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۶۳

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که خواستار دسترسی به دارایی‌های ایران شده تا آن را در اختیار خانواده‌های قربانیان حادثه سال ۱۹۸۳ بیروت قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله نشنال ریویو، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته -چهارشنبه- در اقدامی توجیه‌ناپذیر راه را برای دسترسی خانواده‌های بیش از ۲۰۰ نیروی دریایی این کشور که در حمله تروریستی سال ۱۹۸۳ در بیروت کشته شده‌اند هموار کرد.

لایحه موسوم به «وظیفه‌مان در قبال به رسمیت شناختن قهرمانان آمریکایی» با ۳۹۷ رای موافق در برابر ۳۷ رای مخالف در قالب ماده‌ای الحاقی به مصوبه اختیار اطلاعاتی تصویب شد. 

در چارچوب این لایحه که «گرگ پنس»، نماینده ایالت ایندیانا و برادر معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از آن حمایت می‌کند، یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار از دارایی‌های دولت ایران که در بانک لوگزامبورگی کلیراستریم نگهداری می‌شود، به‌عنوان «جبران خسارت» به خانواده‌های قربانیان این حادثه داده می‌شود. 

گرگ پنس در گفت‌وگو با نشنال ریویو گفت: «من در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده‌ام و می‌دانم که امن نگه داشتن کشورمان چه هزینه‌ای دارد. این کمترین کاری است که می‌توانیم برای خانواده‌های ۲۴۱ آمریکایی شجاع که نهایت جانفشانی را برای کشورشان کرده‌اند انجام دهیم.»

وی همچنین مدعی شد: «این موصبه به خانواده‌های قربانیان کمک می‌کند تا اندک بهره‌ای از عدالت ببرند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز