خبرگزاری کار ایران

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید؛

نتانیاهو بدون حمایت لیبرمن قادر به تشکیل کابینه جدید نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۹۲۰

نتایج یک نظر سنجی جدید در اسرائیل نشان داد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون حمایت وزیر جنگ سابق و رهبر حزب «اسرائیل،‌ خانه ما» قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ نتایج یک نظرسنجی جدید در اسرائیل نشان داد که «بنیامین نتانیاهو»،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون حمایت «آویگدور لیبرمن»،‌ وزیر جنگ سابق و رهبر حزب «اسرائیل، ‌خانه ما» قادر به تشکیل کابینه نخواهد بود.

بر اساس این نظر سنجی که رادیو اسرائیل نتایج آن را منتشر کرده،‌ اردوگاه احزاب راست بدون حزب «اسرائیل،‌ خانه ما» به ۵۵ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست دست پیدا خواهند کرد و این به مفهوم آن است که نتانیاهو  نمی‌تواند یک ائتلاف تشکیل دهد.

لیبرمن در ماه اکتبر گذشته میلادی در اعتراض به توقف آتش‌بس در نوار غزه از سمت وزارت جنگ استعفا داد و از آن زمان تاکنون به سیاست های نتانیاهو حمله می‌کند. 

این نظر سنجی نشان داد که حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو ۳۱ کرسی را به دست خواهد آورد، حال آنکه حزب «آبی- سفید» ۳۰ کرسی را کسب خواهند کرد.

 نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد که حزب «فهرست مشترک عربی» ۱۱ کرسی و حزب اسرائیل خانه ما ۱۰ کرسی و حزب «کار» شش کرسی را کسب خواهند کرد. 

حزب نتانیاهو در انتخابات گذشته ۳۶ کرسی و حزب آبی سفید ۳۵ کرسی را کسب کردند. 

اسرائیل پس از انحلال کنست به دنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه جدید آماده برگزاری انتخابات جدید در ماه سپتامبر می‌شود.

نتانیاهو به حمایت احزاب راست برای تشکیل کابینه تکیه کرده بود اما در این امر شکست خورد و او این شکست را چنین توجیه کرد که تمام کمیته‌ها تقریبا درخواست‌های غیر ممکنی دارند که با یکدیگر در تناقض هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز