خبرگزاری کار ایران

الشرق الاوسط گزارش داد:

رایزنی‌ها برای حذف نتانیاهو از صحنه قدرت آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۹۶

منابع سیاسی تل آویو رو گذشته- جمعه- فاش کردند که دو حزب رقیب «لیکود» و «ژنرال ها» مخفیانه برای بررسی امکان حذف نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی پس از انتخابات مجدد در ۱۷ سپتامبر تماس برقرار کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، برخی منابع سیاسی در «تل آویو» فاش کردند که حزب «لیکود» به همراه رقیبش حزب «ژنرال‌ها» به صورت مخفیانه راهکارهای امکان حذف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال انتخابات مجدد که قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر آینده برگزار شود و نیز موضوع تشکیل کابینه وحدت متشکل از دو حزب را بررسی کردند.

این منابع گزارش دادند که تمرکز هر دو حزب بر این است که فردی که بیشترین آرا را با نسبت بالا کسب می‌کند، سمت ‌نخست وزیری را بر عهده گیرد و اگر تعداد آرا مساوی یا نزدیک به یکدیگر بود، برای تبادل نخست‌وزیری بین خود به صورت مساوی توافق می‌کنند. 

دو طرف امکان دستیابی نتانیاهو به توافق با دادستان برای بستن پرونده‌های فساد خود را در مقابل عقب‌نشینی کامل از تصدی سمت‌های بالا در کابینه و دوری کردن از سیاست بررسی کردند.

این در حالی است که یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نتایج انتخابات پارلمانی مشابه همان نتایج انتخابات ۹ آوریل گذشته باشد اما در صورت ریاست «گابی اشکنازی» رئیس سابق ستاد کل ارتش بر حزب ژنرال‌ها، احزاب راستگرا به همراه متحدان یهود خود به ۶۰ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی دست خواهند یافت و این بدان مفهوم است که نتانیاهو بار دیگر موفق به تشکیل کابینه نخواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز