خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی:

امیدواریم روابط دو کره بعد از دیدار سوم کیم و ترامپ بهبود یابد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۶۹۴

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت که دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی می‌تواند جان تازه‌ای در کالبد مذاکرات هسته‌ای بدمد و تلاش‌های سئول برای زنده نگه داشتن همکاری‌ها با پیونگ‌یانگ را ادامه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «لی سانگ-مین» سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی امروز -دوشنبه- ابراز امیدواری کرد که دیدار روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی میان دو کره بتواند به گفت‌وگوهای میان پیونگ‌یانگ و سئول و همچنین تعهدات دو طرف کمک کند. 

لی همچنین گفت که دیدار اخیر ترامپ و کیم می‌تواند جان تازه‌ای در کالبد مذاکرات هسته‌ای بدمد و تلاش‌های سئول برای زنده نگه داشتن همکاری‌ها با پیونگ‌یانگ را ادامه دهد. 

لی گفت: «روابط میان دو کره از نشست هانوی به این سو دچار تعلیق شده بود. اما سئول همچنان در تلاش بود تا همکاری و گفت‌وگو میان کره‌شمالی و جنوبی حفظ شود.»

وی در ادامه افزود: «از آنجایی که انتظار می‌رود مذاکرات هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از سر گرفته شود، دولت کره جنوبی قدرت خود را برای ایجاد چرخه‌ای مؤثر میان سئول و پیونگ‌یانگ، خلع تسلیحات هسته‌ای و بهبود روابط آمریکا و کره‌شمالی به کار خواهد گرفت.»  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز