خبرگزاری کار ایران

یونهاپ گزارش داد:

احتمال دیدار سوم میان ترامپ و کیم در سال ۲۰۱۹ بسیار قوی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۷۱

با وجود آن‌که تحلیل‌گران درباره مسیری که آمریکا و کره شمالی از زمان آغاز مذاکرات صلح طی کرده‌اند با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما دست آخر بسیاری معتقدند که دو رهبر ممکن است برای بار سوم با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک تحلیل‌گر مسائل شبه‌جزیره کره گفت که «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، به‌رغم عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ممکن است برای سومین‌بار با یکدیگر دیدار کنند.

با وجود آن‌که تحلیل‌گران درباره مسیری که دو طرف از زمان آغاز مذاکرات صلح طی کرده‌اند با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما دست آخر بسیاری معتقدند که دو رهبر ممکن است برای بار سوم با یکدیگر دیدار کنند.

«هری کازیانیس» مدیر ارشد تحقیقات کره در مرکز منافع ملی، گفت: «برگزاری دیدار سوم میان ترامپ و کیم در سال ۲۰۱۹ یک قطعیت است. می‌شود رویش حساب کرد. دو طرف چنان به صلح نزدیک شده‌اند که دیگر نمی‌توانند عقب بنشینند.»

وی همچنین افزود: «ترامپ در پی آن است که بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب شود و به همین خاطر می‌خواهد دستاور بزرگی در زمینه سیاست خارجی داشته باشد تا بتواند در کارزارش به آن بپردازد.»

این تحلیل‌گر همچنین گفت: «امکان دست یافتن به صلح با هیچ کشور دیگری در افق سیاسی آمریکا دیده نمی‌شود، بنابراین دولت ترامپ خواهد کوشید برگی از تاریخ را به نام خود ثبت کند.»

«فرانک اوم»، تحلیل‌گر ارشد انستیتوی صلح در امور آمریکا و کره شمالی، گفت: «ترامپ در پی پیروزی در زمینه سیاست خارجی استو کیم به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها. این در واقع برای هر دو طرف به‌منزله برد است.»

وی افزود: «نکته اینجاست که کدام یک بیشتر از دیگری در پی رسیدن به توافق است.»

او همچنین گفت که سیاست برداشتن تمام‌وکمال تحریم‌ها از سوی آمریکا در قبال نابودی تمام فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، ممکن است در دیدار بعدی میان ترامپ و همتایش در کره جنوبی که بناست در ماه جاری میلادی صورت پذیرد، تغییر پیدا کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز