خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

ترامپ در نشست هانوی خواستار انتقال تسلیحات و سوخت‌های هسته‌ای کره شمالی به آمریکا شده بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۰۳

یک منبع آگاه که خواسته است نامش فاش نشود، به رویترز گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا در یادداشتی که در تاریخ ۲۸ فوریه به دست رهبر کره شمالی داده، درخواست خود را به دو زبان انگلیسی و کره‌ای در اختیار او گذاشته بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خود با رهبر کره شمالی از او خواسته تسلیحات و سوخت‌های هسته‌ای این کشور را به آمریکا منتقل کند. بر اساس سندی که به دست رویترز رسیده، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار اخیر خود با «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، این درخواست را مطرح کرده بود.

یک منبع آگاه که خواسته است نامش فاش نشود، به رویترز گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا در یادداشتی که در تاریخ ۲۸ فوریه به دست کیم داده، درخواست خود را به دو زبان انگلیسی و کره‌ای در اختیار او گذاشته بود. رویترز گزارش داد که این نخستین‌بار بود که ترامپ منظور خود را از خلع تسلیحات هسته‌ای به صورت صریح بیان کرده است.

به گزارش رویترز، پس از شکست دیدار ترامپ و کیم، یک مقام کره شمالی مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه آمریکا را متهم به رفتار «گانگستری» کرده و گفته بود: «پیونگ یانگ در حال بررسی توقف مذاکرات با واشنگتن است و ممکن است آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را از سر بگیرد.»

بر اساس این سند، آمریکا خواستار «برچیدن کامل زیرساخت‌های هسته‌ای، برنامه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی و تاسیسات دومنظوره مرتبط کره شمالی و همچنین موشک‌های بالستیک و تاسیسات مرتبط» شده بود.

بر اساس این سند، خواسته‌های آمریکا چهار محور دیگر را نیز شامل می‌شد: اعلام جامع برنامه هسته‌ای کره شمالی و دسترسی کامل بازرسان آمریکایی و بین‌المللی به این تاسیسات، توقف همه فعالیت‌‌ها و ساخت‌وساز‌های مرتبط و خودداری از ساخت هر گونه تاسیسات جدید، نابودی همه زیرساخت‌های هسته‌ای و انتقال دانشمندان و تبدیل فناوری‌های هسته‌ای به فعالیت‌های تجاری، از مواردی است که در این سند به آنها پرداخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز