خبرگزاری کار ایران

ورود تجهیزات نظامی سعودی به جزیره «سقطری» یمن

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۷۴

یک منبع ویژه یمنی گزارش داد که عربستان سعودی تجهیزات نظامی ویژه‌ای را به استان «سقطری»، جزیره یمنی واقع در اقیانوس هند در ۳۶۰ کیلومتری سواحل جنوبی این کشور ارسال کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱،  یک منبع ویژه یمنی عصر روز گذشته- شنبه به این خبرگزاری گزارش داد که عربستان سعودی تجهیزات نظامی ویژه¬ای را به استان «سقطری»، جزیره یمنی واقع در اقیانوس هند در سواحل جنوبی این کشور ارسال کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «تجهیزات نظامی جدید وابسته به نیروهای سعودی طی دو روز گذشته به جزیره سقطری رسیده است. 

نیروهای سعودی  از ماه می سال ۲۰۱۸ به دنبال بحران شدید بین دولت یمن و دولت امارات بر اثر اعزام نیروهای اماراتی به این جزیره و وساطت ریاض برای پایان دادن به تنش در این مکان مستقر شده‌اند تا پس از این نزاع حضور نظامی خود را تثبیت کنند. 

این منبع یمنی در داخل جزیره سقطری تأکید کرد که تجهیزات وارد شده عبارتند از: «زره تانکی، سلاح سبک و مهمات برای نیروهای سعودی که در فرودگاه و بندر این جزیره،‌ محل تنش روز افزون بین مقام‌های آن و امارات حضور دارند». 

وی دور از ذهن ندانست که سعودی‌ها نیروهای نظامی بیشتری نیز در کنار تسلیحات و مهمات به جزیره سقطری اعزام کرده باشد. 

منبع مذکور جزئیات بیشتری از پیامدهای ورود تجهیزات سعودی ارائه نداد اما گفت که این تجهیزات به دنبال تلاش‌های جدائی‌طلبان مورد حمایت «أبوظبی» برای تسلط بر بندر سقطری وارد شده است. 

سقطری که سال‌های گذشته به عنوان استان جدید معرفی شد، ‌بزرگ‌ترین جزیره مجمع الجزایر استراتژیک «ارخبیل» واقع در اقیانوس هند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز