خبرگزاری کار ایران

مؤسسه بین‌المللی صلح استکهلم:

اسرائیل ۸۰ تا ۹۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۵۸

یک موسسه بین‌المللی اعلام کرد که اسرائیل بین ۸۰ تا ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد اما این مساله را کتمان می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مؤسسه بین‌المللی صلح استکهلم  امروز -دوشنبه- در گزارش سالانه خود درباره سلاح هسته‌ای در جهان تأکید کرد که اسرائیل سیاست طولانی‌مدت عدم تعلیق زرادخانه هسته‌ای خود را دنبال می‌کند. 

بر اساس این گزارش، هشت کشور آمریکا،‌ روسیه، انگلیس، فرانسه،‌ چین، ‌هند،‌ پاکستان،‌ کره‌شمالی و نیز رژیم صهیونیستی تا اوایل سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳ هزار و ۸۶۵ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته‌اند که سه هزار و ۷۵۰ مورد آن مورد استفاده قرار گرفته و حدود دو هزار مورد آن برای حالت هشدار عملیاتی نگهداری می‌شود. 

این گزارش افزوده است: «کاهش تعداد کل سلاح هسته‌ای در جهان به صورت اساسی به روسیه و آمریکا  باز می‌گردد که هر کدام به طور مساوی بیش از ۹۰ درصد کل سلاح هسته‌ای را در اختیار دارند و این امر موجب افزایش روند کاهش قدرت هسته‌ای استراتژیک آنها به موجب اجرای پیمان ۲۰۱۰ در مورد اقدام‌های افزایش روند کاهش سلاح‌های تهاجمی استراتژیک و کاهش آنها شده است». 

گزارش مذکور درباره اسرائیل معتقد است که این رژیم بین ۸۰ تا ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. 

اسرائیل سیاست سکوت درباره توان هسته‌ای خود را در پیش گرفته و از ارائه هر نوع اطلاعاتی در این زمینه به‌رغم اجماع گسترده جهانی بر این موضوع خودداری می‌کند. 

«زیو اسنیر» رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی کم‌سابقه در سپتامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که این رژیم تأسیسات هسته‌ای خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران گسترش می‌دهد. 

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» تأکید کرد که اسنیر این اظهارات را شصتمین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز