خبرگزاری کار ایران

عربستان سعودی: نوجوان بازداشتی اعدام نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۶۶

یک مقام سعودی در واکنش به گزارش‌ها درباره اعدام قریب‌الوقوع نوجوان شیعه سعودی که از ۱۳ سالگی در بازداشت بوده است،‌ تأکید کرد که وی اعدام نخواهد شد و تا سال ۲۰۲۲ آزاد می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، یک مقام سعودی روز گذشته -شنبه- در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر اعدام قریب الوقوع نوجوان شیعه سعودی که از ۱۳ سالگی در بازداشت بوده است،‌ تأکید کرد که وی بازداشت نخواهد شد و تا سال ۲۰۲۲ آزاد می‌شود.

این مقام سعودی که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت که حکم اولیه برای «مرتجی قریرص» که در سپتامبر ۲۰۱۴ بازداشت شده است، ۱۲ سال حبس با احتساب دوره‌ای بود که وی از زمان دستگیری سپری کرده است. با این وجود به دلیل سن کم او اجرای حکم تعلیق شد اما امکان تجدید نظر در این حکم وجود دارد. وی بر عدم اعدام این نوجوان تأکید کرد. 

نهادهای حقوق بشری از جمله «سازمان عفو بین الملل» ماه جاری اعلام کردند که دادستان کل سعودی خواستار حکم اعدام قریریص به دلیل سلسله جرایم صورت گرفته شده است.

 از زمان قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر گذشته و بازداشت فعالان مدافع حقوق زنان، عملکرد آل سعود در زمینه حقوق بشر بیش از پیش مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

عربستان در ماه آوریل ۳۷ نفر را به دلیل ارتکاب جرایم تروریستی به ضرب شمشیر اعدام کرد. یک مقام بلند پایه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر گفت که بیشتر این افراد شیعه بوده و به صورت منصفانه و عادلانه محاکمه نشدند. سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه الکترونیک خود اعلام کرده بود که قریریص در سلول انفرادی حبس شده و مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است. مقاما‌های سعودی ادعاهای شکنجه را تکذیب کرده و مدعی شده‌اند که زندانی سیاسی ندارند.

این مقام سعودی در پایان افزود: حمله دیگری با مشارکت قریریص صورت گرفته که خودروی یک دیپلمات آلمانی در منطقه «القطیف» را در تاریخ ژانویه ۲۰۱۴ مورد هدف قرار  داد. این حمله تلفاتی نداشت اما خودرو به طور کامل دچار حریق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز