خبرگزاری کار ایران

مقام‌های پکن:

هنوز تصمیمی درباره دیدار ترامپ و شی اتخاذ نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۸۴۳

چین و آمریکا در حالی در اجلاس گروه ۲۰ شرکت خواهند کرد که دو کشور در حال امتیاز گیری دیپلماتیک پیش از این اجلاس هستند تا در صورت دیدار احتمالی بتوانند از موضع قدرت با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به طور مکرر از رضایتمندی خود برای مذاکره با چین سخن می‌گوید ولی چین هنوز موضع مشخصی در این باره اتخاذ نکرده است.

این در حالی است که «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است در صورتی که چین به میز مذاکرات برگردد، از اعمال تعرفه‌های مجدد خودداری خواهد شد.

«گنگ شانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده است که هنوز تصمیمی مبنی بر دیدار روسای‌جمهوری دو کشور گرفته نشده است و در صورتی که دو طرف نسبت به این موضوع جدیت داشته باشند، چین این مذاکره را در برنامه اجلاس گروه ۲۰ قرار خواهد داد.

مذاکرات چین و آمریکا در حالی برگزار شده بود که پکن، واشنگتن را به عدم تحقق تعهداتش نسبت به چین متهم کرد و در نتیجه مذاکرات به صورت ناگهانی پایان یافت. آمریکا در روز ۱۰ می تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی اعمال کرد. تنش‌های لفظی بین چین و آمریکا پس از اعمال تحریم بر شرکت «هوآوی تکنولوژی» بیش از پیش بین دو کشور تشدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز