خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه هند مطرح کرد؛

اعلام آمادگی دهلی برای مقابله با عدم تمدید معافیت‌های نفتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۶۹

با پایان معافیت‌ها، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که کشورش آمادگی مقابله با پایان معافیت‌ها را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از مانی کنترل، هند در ۲۳ آوریل اعلام کرد که به اندازه کافی آمادگی کنار آمدن با تأثیر تصمیم ایالات متحده برای پایان دادن به معافیت‌ها را دارد.

«راویش کومار»، سخنگوی وزارت امور خارج هندوستان در این باره  گفت که دولت هند همچنان با شرکای خود از جمله ایالات متحده همکاری خواهد کرد تا راه‌های ممکن برای حفاظت از انرژی و اقتصاد هندوستان اتخاذ شود.

وی گفت: دولت آمریکا کاهش و قطع خرید نفت خام از ایران را اعلام کرده‌ است. در واقع ما آمادگی برخورد با این تصمیم را داریم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم گرفت که معافیت‌های نفتی خریداران نفت ایران را لغو کند. در ماه نوامبر دولت ایالات متحده به کشورهای هند، چین، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی معافیت‌های شش ماهه اعطا کرد. این معافیت‌ها در تاریخ ۱۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران است که در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ، ۴۵۲ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده‌ است.

هند به عنوان سومین مصرف‌کننده نفت جهان، بیش از ۸۰ درصد از نیازهای نفت خود را از طریق واردات تامین می‌کند. ایران سومین تامین‌کننده پس از عراق و عربستان سعودی است و حدود ۱۰ درصد از کل نیازهای هندوستان را تامین می‌کند.

این در حالی است که روز گذشته مایک پمپئو اعلام کرد که دولت ترامپ قصد تمدید معافیت‌ها را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز