خبرگزاری کار ایران

هزینه سفر ترامپ به انگلیس چقدر تمام می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۲۵۳

رسانه‌ها فاش کردند که هزینه تدارکات امنیتی دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا از انگلیس به ۱۸ میلیون پوند می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ رسانه‌ها فاش کردند که هزینه سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس به ۱۸ میلیون پوند می‌رسد.

شبکه خبری «بی‌بی‌سی عربی» نوشت که ترامپ با هواپیمای «ایرفورس وان» با ویژگی‌های فوق‌العاده به انگلیس می‌رود. 

نام ایر فورس وان صرفا به هواپیمایی از این نوع دلالت نمی‌کند بلکه به یکی از دو هواپیما از طراز بوئینگ ۷۴۷- ۲۰۰  بی با شماره‌های ۲۸۰۰۰ و ۲۹۰۰۰ اشاره دارد.

ترامپ با هر کدام از این دو هواپیما که سفر کند، نام ایر فورس وان را خواهد داشت. گزارش‌های خبری همچنین حاکی از آن است که تمام فرزندان ترامپ و همسرانشان در این سفر او را همراهی می‌کنند به گونه‌ای که نیاز به استفاده از هواپیمای دیگری است. 

هواپیمای ایر فورس وان یک هواپیمای نظامی است که در مقابله با حمله هوایی به دلیل سیستم پیشرفته الکترونیکی و دفاعی آن می‌تواند در رادارهای دشمن اختلال ایجاد کند. این هواپیما همچنین می‌تواند در فضا سوخت‌گیری کرده و بر این اساس در زمانی نا محدود پرواز کند. 

پیش از به مقصد رسیدن هواپیما، تعدادی هواپیمای باری از جمله هواپیمای باری نوع سی ۱۷ گلوب مستر،  ناوگان حمل و نقل رئیس جمهور چون هلی کوپتر و بالگرد و خودرو را منتقل می‌کنند. 

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، همیشه یک دستیار نظامی همراه ترامپ است که چمدان اضطراری با نام فوتبال را که رمز بسیار مهمی برای راه اندازی سلاح‌های هسته‌ای کشور و نحوه استفاده از آنهاست، حمل می‌کند. 

خودروی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز دو ماشین لیموزین است که یکی از آنها پیش از سفر وی در هواپیمای وابسته به نیروی هوایی این کشور  بارگیری می‌شود.

ترامپ پس از فرود از هواپیما با یک خودروی لیموزین بسیار بزرگ از نوع «کلادیک وان» با نام «وحش»  منتقل می‌شود.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که تعداد افرادی که ترامپ را در سفر اخیر به انگلیس همراهی کردند، به هزار نفر رسید که از آن  جمله ۱۵۰ نفر از دستگاه خدمه سری که موظف به حفاظت از ترامپ بودند و کارشناسان ارتباطات نظامی و تیم‌های کمک پزشکی، آشپز و خبرنگار از کاخ سفید حضور دارند که حدود ۷۵۰  اتاق برای آنها در نظر گرفته شده بود. 

در روزهای پایانی سفر نیز ترامپ به همراه اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در جشنی در شهر «بروتسموت» برای زنده نگه داشتن هفتاد و پنجمین سال عملیات نرماندی در جنگ جهانی دوم شرکت می‌کند. 

بر اساس این گزارش، هزینه عملیات برقراری امنیت توسط پلیس در سفر پیشین ترامپ که چهار روز طول کشید،‌ ۱۴۲ میلیون پوند بود به گونه‌ای که پس از اعتراض‌ها به سفر ترامپ، حدود ۱۰ هزار نیروی پلیس در سراسر کشور فرا خوانده شدند. برخی هزینه عملیات برقراری امنیت توسط پلیس انگلیس برای این دیدار را حدود ۱۸ میلیون پوند برآورد می‌کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز