خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

برای شکست داعش حمله زمینی نیز لازم است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۵۳

ژنرال مارتین دمپسی به خبرنگاران گفت که هم در عراق و هم در سوریه، درگیری زمینی با شبه‌نظامیان گروه داعش ضروری است.

ژنرال «مارتین دمپسی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری کشورش به گروه داعش ضربه زده اما هشدار داد که توان هوایی به تنهایی قادر به شکست این گروه نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ژنرال مارتین دمپسی به خبرنگاران گفت که هم در عراق و هم در سوریه، درگیری زمینی با شبه‌نظامیان گروه داعش ضروری است.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در پنتاگون صحبت می‌کرد، گفت که حملات هوایی این هفته به مواضع گروه داعش در سوریه توان فرماندهی، کنترل و تدارکاتی آن را مختل کرده است.

وی افزود که برای درگیری زمینی با داعش در سوریه، بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر مورد نیاز است. به گفته وی، این نیرو‌ها باید از میان مخالفان میانه‌روی دولت سوریه انتخاب شوند.

این رقم، دو تا سه برابر تعداد نیروهایی است که قرار است طی یک سال آینده توسط آمریکا آموزش داده شده و مسلح شوند.

پارلمان انگلیس روز گذشته –جمعه - پیوستن این کشور به ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمله هوایی به مواضع داعش در عراق را تصویب کرد. دولت انگلیس خواستار آن بود که در بمباران مواضع داعش در عراق مشارکت داشته باشد.

جت‌های جنگنده فرانسوی نیز از قبل در حملات هوایی به مواضع داعش در عراق مشارکت داشته‌اند و بلژیک و دانمارک هم در حال فرستان هواپیما به منطقه هستند.

حدود ۴۰ کشور از جمله بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه به ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش پیوسته‌اند.

کشورهای اروپایی تا کنون فقط با حمله به مواضع داعش در عراق که دولت این کشور برای مقابله با این گروه تقاضای کمک کرده بود، موافقت کرده‌اند.

اما آمریکا، عربستان سعودی، و امارات عربی متحده به مواضع داعش در شرق سوریه نیز حمله کرده‌اند. تاسیسات نفتی منطقه از جمله اهداف این حملات بوده است.

اما روسیه اعلام کرده است که بمباران سوریه توسط آمریکا و کشورهای عرب با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نیویورک به خبرنگاران گفت که آمریکا باید قبل از حملات هوایی به مواضع گروه داعش در سوریه، موافقت متحد روسیه یعنی «بشار اسد» رییس جمهور سوریه را جلب می‌کرد.

وی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «بسیار مهم است که یک همکاری این‌چنینی با مقام‌های سوریه شکل بگیرد.»

داعش بخش‌های بزرگی از شمال شرق سوریه و شمال عراق از جمله موصل، دومین شهر بزرگ این کشور را تحت کنترل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز