خبرگزاری کار ایران

ترزا می:

ممکن است بریتانیا به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج نشود

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۵۸

نخست وزیر انگلیس همزمان با تلاش‌ها برای جلب نظر بروکسل به نمایندگان مخالف پارلمان هشدار داد که آنها روز سه‌شنبه با گزینه سختی در زمینه تایید یا عدم تایید برگزیت روبه‌رو هستند

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «ترزامی» نخست وزیر انگلیس همزمان که در آخرین لحظات برای جلب نظر بروکسل و به تبع تقویت موضع خود در پارلمان در روز سه‌شنبه آینده تلاش می‌کند، به نمایندگان مخالف هشدار داد که آنها روز سه‌شنبه با گزینه سختی در زمینه تایید یا عدم تایید برگزیت روبه‌رو هستند. 

وی طی سخنرانی در جریان سفر به شرق انگلیس خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: «اگر از برگزیت حمایت کنید، از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم و اگر با آن مخالفت کنید، هیچ کس نمی‌داند که چه پیش خواهد آمد. ممکن است این اتحادیه را برای طولانی مدت ترک نکنیم و ممکن است بدون توافق آن را ترک کنیم. این احتمال هم وجود دارد که به طور کامل از این اتحادیه خارج نشویم».

نخست‌وزیر بریتانیا در ادامه افزود: «اگر نمایندگان پارلمان با توافق برگزیت مخالفت کنند، معلوم نیست چه پیش می‌آید و این لحظه، لحظه بحرانی خواهد بود».

 می گفت: «رهبران اروپا از نگرانی خود برای اتمام وقت، سخن می‌گویند؛ پیام من به آنان این است: اکنون زمان عمل است».

نخست‌وزیر انگلیس همزمان با نزدیک شدن زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا پس از ۴۶ سال حضور در این اتحادیه از بروکسل می‌خواهد که از مواضع خود عقب‌نشینی کند. 

با وجود اقدام‌ها و تدابیر بسیار اندک برای مرحله پس از خروج، آخرین دور مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گذشته بسیار تلخ پایان یافت و می در کسب ضمانت‌های این اتحادیه ناکام ماند.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند  روز گذشته- جمعه اعلام کرد که نخست‌وزیر انگلیس درخواست‌های ناممکن از اتحادیه اروپا دارد.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز روز گذشته تدکید کرد که در صورت شکست مذاکرات و خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا،‌ قطعا تاریخ، مسئولیت این موضوع را متوجه بروکسل خواهد کرد. 

وی در گفت و گو با رادیو «بی بی سی» گفت: «به صراحت معتقدم که اگر این موضوع به کینه و نفرت تبدیل شود، نسل‌های آینده خواهند گفت که اتحادیه اروپا این لحظه را بد رقم زد.... امیدوارم که آنها چنین اقدامی انجام ندهند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز