خبرگزاری کار ایران

مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا ازسر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۵۸

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ظریف و کری در هفته‌های پیش رو دیدارهای دیگری با یکدیگر خواهند داشت اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه، صبح امروز - شنبه - در ژنو گفت‌وگوها با تیم آمریکایی را از سرگرفته است.

به گزارش ایلنا، تیم هسته‌ای ایران از پنجشنبه گذشته با تیم مذاکره آمریکایی که ریاست آن را «وندی شرمن» بر عهده دارد، به صورت فشرده‌ آغاز کرده است. فردا نیز معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ به آنها خواهند پیوست و نشست نهایی را برگزار خواهند کرد.

پیش از این «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران سه نشست با همتای آمریکایی خود در ژنو داشت. خبرگزاری «رویترز» با اعلام این خبر، به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این دو نفر در هفته‌های پیش رو دیدارهای دیگری با یکدیگر خواهند داشت اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

ظریف سپس در ادامه سفر اروپایی خود به برلین، بروکسل و پاریس رفت و با همتایان آلمانی و فرانسوی خود و نیز مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار کرد.

براساس این گزارش، پس از تمدید دوباره مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ در نوامبر، ایران و آمریکا از سوی مخالفان خود تحت فشار قرار دارند. اگرچه «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا دیروز(جمعه) در کنفرانس خبری مشترک با «دیوید کامرون» نسخت‌وزیر انگلیس تاکید کرد تصویب هرگونه تحریم جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز