خبرگزاری کار ایران

دعوت نیروهای «آزادی و تغییر» سودان به حرکت میلیونی برای ایجاد حکومت مدنی

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۱۱

نیروهای آزادی و تغییر سودان امروز- پنجشنبه- مردم این کشور را به حضور در خیابان‌ها و حرکت خودروها به سمت مقر اعتصاب مقابل ستاد فرماندهی ارتش با عنوان «حرکت میلیونی برای ساخت و مدنیت» فرا خواندند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ نیروهای آزادی و تغییر در سودان امروز- پنجشنبه- با انتشار بیانیه‌ای خواستار حضور مردم در مقر اعتصاب مقابل ستاد فرماندهی کل ارتش شدند. 

در این بیانیه آمده است: «امروز حرکت میلیونی برای ساخت جامعه مدنی برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و ادامه و تکامل مسیر آن به رغم زورگوئی‌های موجود آغاز می‌شود». 

نیروهای آزادی و تغییر در ادامه افزودند: «این حرکت میلیونی برای تحویل زمام حکومت به قدرت انتقالی مدنی خالص و به منظور ساخت میهنی دموکرات صورت می‌گیرد». 

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما برای وفاداری به خون شهدا برای ادامه مسیر بسیج می‌شویم». 

شورای نظامی و نیروهای آزادی و تغییر به عنوان رهبر تحرک مردمی روز سه‌شنبه گذشته در دستیابی به توافق نهائی در زمنیه دستگاه‌های قدرتی در طول دوره انتقالی به ویژه نسبت‌های نمایندگی در شورای حاکمیت و ریاست آن شکست خوردند. 

اتحادیه مشاغل سودان نیز همان روز از ادامه اعتصاب و نافرمانی مدنی به منظور تکمیل و تحقیق اهداف انقلاب خبر دادند. 

این اتحادیه،‌ شورای نظامی را به تلاش برای مقابله با انقلاب و دور کردن آن از اهداف اصلی خود با تمسک به شورای حاکمیتی متهم کرد. 

اتحادیه مشاغل سودان در ادامه افزود: «شورای نظامی به دنبال آن است که شورای حاکمیت با اکثریت نظامی و به ریاست نظامی باشد». 

هزاران نفر از مردم سودان از تاریخ ۶ آوریل در مقابل ستاد فرماندهی کل ارتش برای اعمال فشار بر شورای نظامی به منظور تحویل سریع قدرت به غیر نظامیان اعتصاب می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز