خبرگزاری کار ایران

یک قانون‌گذار جمهوری‌خواه خواستار استیضاح ترامپ شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۲۹

نماینده جمهوری خواه آمریکا روز گذشته- شنبه- تأکید کرد که رئیس جمهوری این کشور رویکردی اتخاذ کرده که وی را مستوجب استیضاح و عزل می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «جاستین اماش»، نماینده حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکا روز گذشته- شنبه- به عنوان نخستین چهره سیاسی حزبش تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور وارد رویکردی شده که مستوجب استیضاح است.

این نماینده ایالت «میشیگان»، «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا به را فریب افکار عمومی در موضوع گزارش «رابرت مولر» در پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. 

اماش در رشته توئیت‌هایی نوشت:‌ «گزارش مولر را فقط تعداد اندکی از اعضای کنگره خواندند».

وی تأکید کرد که این گزارش فقط چند مثال از رفتارهایی را مشخص کرده است که دال بر جلوگیری از روند عدالت است و بدون تردید، چنین اتهاماتی بر اساس چنین ادله‌ای را می‌توان در مورد هر شخصی غیر از رئیس جمهوری آمریکا توجیه کرد.

اماش در ادامه افزود: «برخلاف اظهارات بار، گزارش مولر نشان می‌دهد که ترامپ در اعمال بسیاری دخالت کرده و بنابراین چنین رفتار و اعمالی وی را مستوجب استیضاح قرار می‌دهد».  

این اظهارات اماش حتی از مرز اظهارات بزرگ‌ترین چهره‌های دموکرات کنگره نیز فراتر رفته است.

«رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار حزب دموکرات آمریکا پیشتر در مراسم تحلیف خود ترامپ را هدف حملات لفظی قرار داده و خواستار استیضاح او شده بود.

طلیب در پاسخ به توئیت‌های اماش نوشت:‌ «من طرح قانونی را در نظر دارم که به تحقیق درباره ترامپ و استیضاح وی می‌انجامد و احتمالا تو نیز از آن حمایت می‌کنی». 

ترامپ پیش از این مدعی شده بود که گزارش مولر وی را کامل تبرئه کرده است. 

برخی دموکرات‌ها تأکید کردند که گزارش مولر، شواهدی را ارائه داده است که نشان می‌دهد  ترامپ روند عدالت را مسدود کرده است. آنها خواهان عدم حضور ترامپ در رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۰ هستند.

چهره‌های شاخص دموکرات از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از انجام چنین تحرکی منع کرده و نتیجه آن را ایجاد تفرقه در کشوری با جمعیت ۳۲۵ میلیون نفر می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز