خبرگزاری کار ایران

بیانیه وزارت کشور بحرین علیه بزرگ‌ترین مرجع شیعه این کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۷۸

وزارت کشور بحرین عصر روز گذشته -شنبه- بزرگ‌ترین مرجع شیعی این کشور را به همسویی با اعمال تروریستی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)،‌ وزارت کشور بحرین عصر روز گذشته- شنبه- با انتشار بیانیه­‌ای نوشت: «با توجه به اینکه منطقه شاهد اوضاع بسیار پیچیده­‌ای است،‌ آگاهی و هوشیاری همگانی در نحوه تعامل با این شرایط، بسیار کلیدی خواهد بود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ابتدا باید از مسئولیت ملی وزارت کشور در حفظ امنیت و ثبات و تأکید بر اصول و مبانی قانون اساسی در حفظ کیان دولت و ملت و احترام به آزادی بیان بدون آسیب زدن به وحدت ملی آغاز کرد».

وزارت کشور بحرین در ادامه مواضع ادعایی خود، اعلام کرد: «با توجه به رشد و شکوفائی بحرین در سایه دیدگاه­‌های خردمندانه «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور که برای همه مردم کاملا ملموس است، باید گفت که برخی به دنبال سوء استفاده از فضای باز و مرحله اصلاحی هستند که در کشور حاکم است و این اتفاق از طریق مواضع و اظهارات و بیانیه­‌هایی صورت می­‌گیرد که چند سالی است به دور از مسئولیت ملی به دنبال بحرانی کردن اوضاع امنیتی درست در زمانی است که دستگاه امنیتی برای بازگرداندن آرامش و ثبات اجتماعی تلاش می‌­کند».

در ادامه مواضع بی‌اساس رژیم آل خلیفه ادعا شده است که منبر «عبدالله الغریفی» بزرگ‌ترین مرجع شیعه در بحرین، هیچ عملیات تروریستی را محکوم نمی­‌کند بلکه با آنها همسویی می­‌کند. آنچه که در بحرین اتفاق افتاد، به وضوح به تحریک از جانب خارج و به طور خاص از سوی پیروان این مرجع در منطقه بوده است. هر کس که موضع و مرجعیت ملی را اتخاذ نکند، قطعا در حلقه همکاری با این نیت‌‌های خصمانه­‌ای قرار دارد که امینت بحرین را هدف قرار می­‌دهند.

وزارت کشور بحرین افزود: «منامه به حکم خردمندی پادشاه و آگاهی و هوشیاری مردم مؤمن و وفادار به سمت ثبات و جامعه­‌ای امن و فضایی آرام و شکوفا  پیش رفته و آینده کشور، نیازمند مواضع و صداهای حمایتگری است که مسئولیت ملی را به عهده گیرند. اما صداهای بی‌طرفی که مخالفت با قانون را توجیه می­‌کنند و به اقتضاها و نیازهای مصلحت ملی ملتزم نبوده و از هویت ملی عربی محافظت نمی­‌کنند،‌ در چشم‌اندازهای آینده ملی ما هیچ جایگاهی ندارند. مصلحت ملی مقتضی است که همگان مسئولیت خود را در قبال ایفای نقش مهم و حمایتگر از تلاش­‌ها برای تقویت ثبات و ایجاد آرامش به عهده گیرند تا کشور و امنیت آن حفظ و از صلح و ثبات داخلی بهره‌مند شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز